Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en D70 som jeg får i løpet av noen dager.

Minnekort: I første omgang har jeg kjøpt et SanDisk 256 CF Ultra II kort. Dette er nok for lite, og har tenkt å utvide med ett til på 256 MB og ett kort på 512 MB. Kan noen fortelle meg litt om hva som er forskjellen på Ultra II og Extreme kortene. Og jeg ønsker også å høre om eventuelle erfaringer med de to kortene? Et spm til er om vanlige CF kort er merkbart tregere?

Blitz: Jeg skal kjøpe en ekstern blitz. Slik jeg forstår det er det to stk på markedet som støtter D 70; SB 600 og SB 800. Er det noen som har erfaringer med disse og kan gi en anbefaling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet er både Ultra II og Extreme like raske, men Extreme kortene har bedre ytelser ved lave temperaturer. Hvilke kort som er merkbare tregere vet jeg ikke, benytter Sandisk Ultra II selv, men se på denne reviewen av D70,

http://www.imaging-resource.com/PRODS/D70/D70A.HTM

så ser du at det er en stor forskjell om du bruker et raskt eller et tregt kort.

SB600 har vel ikke kommet ut i salg enda, men det er en litt enklere versjon av SB800.

Lenke til kommentar

Bruker et 1 GB Lexar 40x WA og er svært godt fornøyd med det. Ser at det kanskje er litt tregere enn Ultra II i tester, men det har ikke jeg merka mye til. Lagring og overføring går som en drøm. Har tatt ca. 2000 bilder med det og D70 uten noe trøbbel.

Investerte også i en SB800. Er svært fornøyd med den. Har ikke prøvd den fjernstyrt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...