Gå til innhold

Mp3-spillere med stor lagringsplass

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe en mp3-spiller med 15gb eller noe sånt.

Men når jeg ser litt på hva de koster så finner jeg mange som koster ca like mye som en mp3-spiller med 256mb

hva er grunnen?

hva er ulempen med stor lagringsplass? :hmm:

## Emnefelt endret av moderator. CAPS i topic er fyfy! -blacktower ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og driftsikkerheten. det er ikke bra å riste på en harddisk basert i lengre tid.

dvs det er ikke bra å riste noe særlig på den mens harddisken snurrer.

man må dessuten vente med å bruke den til den har sånn nogen lunde samme

temp som resten av rommet, så den ikke blir skadet av kondens.

Lenke til kommentar
-Størrelse (Minste HDD-baserte er 10,8*7,1 cm, mens ein flashbasert er vel på størrelse med lighter)

-Batteritid (Det tar meir straum å drive ein harddisk og da blir batterilevetida mindre)

Detaljer, men rett skal være rett:

iPod er 10,4 x 6,1 x 1,6

iRiver iHP120 er 10,5 x 6,0 x 1,9

Er liksom snakk om en drøy røykpakke, eller en litt tynn kortstokk. Ingenting å grine på nesa for synes jeg!

Lenke til kommentar

men den er mye større...du vil merke godt at du har den i lomma.. og ipod har vist nok 8timer batt, men etter hvert går det ned i 5, kanskje 6 timer..det er vel nesten mindre en en diskman.

flash spillere tar mye mindre plass i lomma,,,kan til og med ha den som armbånd,, og de har 40t batt...ganske stor forskjell...

og er ikke noe problem,,kjøp en 512mb flash og jeg treo du blir fornøyd..

har plass til ca 230 sanger i OGG vorbis format,,,drit bra begyn å bruk det alle sammen...hehe¤¤ skal jeg snart..noen som vet om et konverterings prog, rippe prog? helst freew.

du må jo bytte ut sanger en gang i blant men men,,, er det så nøye,, du kan jo ha en 10 album + noe div.

det tror jeg jeg skal gå for..

og det faktum at du kan løpe, hoppe og sprette så mye du vil...blir ikke ødelagt..

men men... så klart skal du bare høre på musikk i bilen, lade den oftere enn mob'n så går jo en ipod greit,,,digg med stort display..

jeg tror jeg skal kjøpe flash spiller og bruke OGG,,,kanskje jeg kjøper en med 1gb,,over 400 sanger,,,drit digg...

eneste forskjellen mellom lagringen i en hdd og en flash spiller er at i en flash må du ta ut i tillegg til inn, mens i hdd er det bare og legge inn.

kjøp det som passer deg!

jeg som skal ha den med på ferien, løpe med den, hoppe på trampoline,, sitte med den og gå med den hvor som helst,, ikke være nødt til å lade den ofte skal nok ha flash..

Lenke til kommentar
-Størrelse (Minste HDD-baserte er 10,8*7,1 cm, mens ein flashbasert er vel på størrelse med lighter)

-Batteritid (Det tar meir straum å drive ein harddisk og da blir batterilevetida mindre)

Detaljer, men rett skal være rett:

iPod er 10,4 x 6,1 x 1,6

iRiver iHP120 er 10,5 x 6,0 x 1,9

Er liksom snakk om en drøy røykpakke, eller en litt tynn kortstokk. Ingenting å grine på nesa for synes jeg!

samtidig er det flash baserte MP3 spillere med omtrent samme størrelse (og form) som en 20 krone :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...