eiiriiik Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg lurer på å kjøpe en mp3-spiller med 15gb eller noe sånt. Men når jeg ser litt på hva de koster så finner jeg mange som koster ca like mye som en mp3-spiller med 256mb hva er grunnen? hva er ulempen med stor lagringsplass? ## Emnefelt endret av moderator. CAPS i topic er fyfy! -blacktower ## Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ser ingen ulempe med det. Du må bare ha nok musikk. Lenke til kommentar
Fat^Cat Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Grunnen er vel heller at det er billigere å utvikle stor lagringsplass på harddiskbaserte spillere istedenfor flash baserte spillere... Ulempen er vel størrelsen og batteritiden.. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 og driftsikkerheten. det er ikke bra å riste på en harddisk basert i lengre tid. dvs det er ikke bra å riste noe særlig på den mens harddisken snurrer. man må dessuten vente med å bruke den til den har sånn nogen lunde samme temp som resten av rommet, så den ikke blir skadet av kondens. Lenke til kommentar
Fat^Cat Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 har jogget mye med ipod`n min jeg, funker som faen det Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 nå ja.. kan angre på det i ettertid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 -Størrelse (Minste HDD-baserte er 10,8*7,1 cm, mens ein flashbasert er vel på størrelse med lighter) -Batteritid (Det tar meir straum å drive ein harddisk og da blir batterilevetida mindre) Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 26. april 2004 Del Skrevet 26. april 2004 -Størrelse (Minste HDD-baserte er 10,8*7,1 cm, mens ein flashbasert er vel på størrelse med lighter)-Batteritid (Det tar meir straum å drive ein harddisk og da blir batterilevetida mindre) Detaljer, men rett skal være rett: iPod er 10,4 x 6,1 x 1,6 iRiver iHP120 er 10,5 x 6,0 x 1,9 Er liksom snakk om en drøy røykpakke, eller en litt tynn kortstokk. Ingenting å grine på nesa for synes jeg! Lenke til kommentar
Silent Copper Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 men den er mye større...du vil merke godt at du har den i lomma.. og ipod har vist nok 8timer batt, men etter hvert går det ned i 5, kanskje 6 timer..det er vel nesten mindre en en diskman. flash spillere tar mye mindre plass i lomma,,,kan til og med ha den som armbånd,, og de har 40t batt...ganske stor forskjell... og er ikke noe problem,,kjøp en 512mb flash og jeg treo du blir fornøyd.. har plass til ca 230 sanger i OGG vorbis format,,,drit bra begyn å bruk det alle sammen...hehe¤¤ skal jeg snart..noen som vet om et konverterings prog, rippe prog? helst freew. du må jo bytte ut sanger en gang i blant men men,,, er det så nøye,, du kan jo ha en 10 album + noe div. det tror jeg jeg skal gå for.. og det faktum at du kan løpe, hoppe og sprette så mye du vil...blir ikke ødelagt.. men men... så klart skal du bare høre på musikk i bilen, lade den oftere enn mob'n så går jo en ipod greit,,,digg med stort display.. jeg tror jeg skal kjøpe flash spiller og bruke OGG,,,kanskje jeg kjøper en med 1gb,,over 400 sanger,,,drit digg... eneste forskjellen mellom lagringen i en hdd og en flash spiller er at i en flash må du ta ut i tillegg til inn, mens i hdd er det bare og legge inn. kjøp det som passer deg! jeg som skal ha den med på ferien, løpe med den, hoppe på trampoline,, sitte med den og gå med den hvor som helst,, ikke være nødt til å lade den ofte skal nok ha flash.. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. april 2004 Del Skrevet 30. april 2004 Det er fint vi ikke bruker Caps i topic Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 Det er fint vi ikke bruker Caps i topic Moderator har endret. Ser ikke problemet. Er det så vanskelig å ikke holde seg til saken? Du er ikke stort bedre enn han med capsen.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. mai 2004 Del Skrevet 1. mai 2004 -Størrelse (Minste HDD-baserte er 10,8*7,1 cm, mens ein flashbasert er vel på størrelse med lighter)-Batteritid (Det tar meir straum å drive ein harddisk og da blir batterilevetida mindre) Detaljer, men rett skal være rett: iPod er 10,4 x 6,1 x 1,6 iRiver iHP120 er 10,5 x 6,0 x 1,9 Er liksom snakk om en drøy røykpakke, eller en litt tynn kortstokk. Ingenting å grine på nesa for synes jeg! samtidig er det flash baserte MP3 spillere med omtrent samme størrelse (og form) som en 20 krone Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå