Gå til innhold

Trenger tips om skjermede kabler

Anbefalte innlegg

Jeg skal bruke dem med et par synther, monitorer og et E-MU 1820 lydkort (m/breakout box med egne monitor utganger). Sound1 har ikke svart meg etter at jeg spurte dem om tips på området, så jeg kjøper det et annet sted. Procom har et elendig utvalg av kabler (men mye bra ellers), så hvor skal jeg hendvende meg?

Og hvor mye sånn omtrent må jeg ut med for et par skjermede monitor kabler (1/4" jack, men monitorene har også XLR innganger), og jeg bør vel bruke det fra synthene og? Har aldri tenkt noe særlig på det før, men en PC avgir tross alt en del stråling (og 19" CRT skjermen er heller ikke helt uskyldig).

Ville satt pris på svar (ellers skal jeg bugge de av dere som jeg har mistanke om kan noe om slikt på privaten! hehe).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips, av de har jeg vel bare hørt om Supra Pro :) Ble fortvilt da jeg lette rundt i dag etter å ha satt opp monitorene, jeg har ikke engang 2 hele instrument kabler.. kom på at jeg hadde enten kastet eller sendt med de jeg hadde stort sett, med utstyr jeg solgte.

Så nå bruker jeg en RCA kabel, og fy F. som det bråker.. gleder meg til å få koblet til med skjermede kabler!

Akkurat nå får jeg ikke ut noen annen lyd enn testtoner (vanlig pip samt pink og white noise), er fullstendig grønn på PatchMix DSP mixeren :D

Takk igjen for tips.

PS* DSP effektene er dritbra, i mangel av et bedre ord. Har sittet og storkost meg med gitaren koblet til en av preampene i breakout boksen, forstår litt mer av mixeren nå. Kult at Cubase 5.1 følger med og, selv om jeg bruker Sonar 3 til vanlig.

PS* Det er noe galt med de linkene, men jeg har nå ihvertfall produktnavnet så jeg har noe å gå etter :)

Endret av Hidden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...