friction Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har netopp innstallert Windows XP på nytt etter et eller annet sammenbrudd. Til tross for en del tullball fikk jeg pc'en til å virke igjen. Men etter at jeg satte opp internett igjen ligger programmet svchost.exe og svchost64.exe og forsyner seg av all CPU-kraften ca to ganger i minuttet. Dette er sinsykt irriterende når du skal spille, se TV eller film på pc'en. I spill blir det plutselig 4 fps i perioden svchost jobber, det samme gjelder TV og film. Noen forslag til hva som kan være galt? Har aldri vært borti noe liknende. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du bør nok ta en blastersjekk, se her for info om hvordan fjerne den. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 svchost er vel en ganske kjent "virus prosess" den kjører ofte i ganske mange eksemplarer... hadde et backdoor virus for en tid tilbake.. men det er vekke nå (takket være norton 04) Lenke til kommentar
friction Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Nå har det seg sånn at for hver gang CPU'en får seg et "hopp" lukker antivirusprogrammet seg slik at jeg ikke kan scanne pc'en for virus. Forslag nå eller? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Panda onlinescan.. pandasoftware.no Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Har du prøvd å fjerne Blaster viruset slik som linken jh_ kom med beskriver? Det står ingenting om å kjøre antivirus programvare der, som jeg kan se... Lenke til kommentar
friction Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Kan du kanskje guide me t download linken da.... Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Nå har det seg sånn at for hver gang CPU'en får seg et "hopp" lukker antivirusprogrammet seg slik at jeg ikke kan scanne pc'en for virus. Forslag nå eller? Gå en tur dit å les litt om hva folk har gjort for å bli kvitt det. http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/9644.html NB : Det kan være lurt å starte maskinen i sikkermodus før du gjør ett forsøk på å fjerne det. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Her er en annen tråd med en som har blaster problem. Les den først. Det er i den tråden lagt ut 2 linker til removal-tools Lenke til kommentar
MadMe Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg har 4 av svchost kjørende, men de tar ikke noe av systemresursene. Er det virus? Har alltid nyoppdatert norton som passer på.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 jeg har 4 av svchost kjørende, men de tar ikke noe av systemresursene. Er det virus? Har alltid nyoppdatert norton som passer på.. svchost er ikke virus, les mer om den og de andre standard prosessene som kjører i windows her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;263201 Lenke til kommentar
friction Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Har scannet pc'en min for alt av worm-virus og fant faktisk noen, men problemet er der enda. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 svchost64.exe = http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/w32kwbotg.html Hvis det fremdeles er den som bruker ressurser.... Lenke til kommentar
Kark Skrevet 24. april 2004 Del Skrevet 24. april 2004 Jeg har hatt noe lignende på pc`n min og brukte et prog kalt "file monitor" som jeg fant ved hjelp av google.det programmet er lite og raskt å laste ned.Du zipper det ut og la det kjøre mens du ser på så får du se i "sanntid" hvilken prosses eller program som er synderen Jeg liker det veldig godt kan ambefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå