Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis domenehosting? Med tilgang til sonefil?

Anbefalte innlegg

Har et domene, jeg har lyst å kunne raskt og enkelt få gjort endringer i sonefilen på (dvs, legge til MX og A records etc).

Der hvor jeg har domenet nå, har jeg ikke mulighet for å gjøre dette selv, jeg er nødt å sende e-post så gjør de det for meg.

Jeg har lest om noen gratis alternativer, og lurer på om kanskje jeg skulle flyttet domenet til noen slike tilbydere.

Det er en tilbyder jeg har sett at blir nevnt flere ganger, men denne hadde en del begrensninger, som f.eks kun 5 subdomener, ved flere koster det penger.

Finnes det noen andre alternativer? Helst gratis, men det er mulighet for at jeg kan betale hvis jeg kan bruke samme tjeneste for flere domener.

Vet domeneshop.no har en "domenepakke", men det er ikke helt det jeg er ute etter, siden jeg antar at den koster 200,- per domene per år. Det blir masse unødvendige penger.

Skulle gjerne hostet domenet selv, men jeg bør vel har minst to separate DNS servere - og det er vanskelig når jeg kun har en IP.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MYDOMAIN.COM nameserver der er gratis og ikke noe limit og stabil. er web veldig bruker venlig. ulempen er at den blir kun oppdatert vær 6time hvis det skjer endringer.

skal du ha gratis web hosting av domaine finnes det ett i .uk som du får 20mb og 200mb trafikk i mnd gratis uten reklame.

Lenke til kommentar

Takk for svarene! Gratisdns.dk så egentlig ut som det jeg var på jakt etter ja!

Men jeg tror heller jeg satser på godaddy.com. Det er vel en av de største registrarene i verden, så de kan nok stoles på, dessuten har jeg tenkt å kjøpe flere domener derfra.

Koster riktignok 50kr å flytte domenet til de, men det er jo fordi domenet forlenges med et år.

Men jeg har trodd at hvis et domene er "parkert" så betyr det bare at det er registrert - men ikke aktivt. Så vidt jeg skjønner, er det ved å parkere domenet hos godaddy, jeg vil ha mulighet for å gjøre endringer i sonefilen. Parkert betyr altså domenet er aktivt, og endringer kan gjøres i sonefilen - det er bare ikke knyttet til en wenhotell pakke? Stemmer dette?

jallakim: Servetheworld.net skal jeg definitivt ikke bruke. Hadde websidene der i en måned, og brukte angrefristen. Det eneste positive var vel egentlig akkurat det med DNS funksjonene - at jeg kunne gjøre endringer på alle domenene. :)

Lenke til kommentar
Servetheworld.net skal jeg definitivt ikke bruke. Hadde websidene der i en måned, og brukte angrefristen. Det eneste positive var vel egentlig akkurat det med DNS funksjonene - at jeg kunne gjøre endringer på alle domenene. :)

Jeg har aldri hatt problemer med dem, og siten min er rask. Ligger på ca. 800 kB/s mot siten. Uansett; ditt valg.

Lenke til kommentar

De overforstående alternativene kan være vel og bra, men jeg mener www.afraid.org har en liten gullerot for de fleste som ønsker gratis dns.

Det er gratis å registrere domenet ditt hos dem, samtidig får du tilgang til andre "public" domener, noe som tilgjengeliggjør flere tusen domener, der du kan fritt lage deg et nice subdomene. Tjenesten er veldig populær blant IRC'ere som ønsker seg en spesiell host.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...