Gå til innhold

Benq DW822A vs. NEC 2500A (DVD brenner)

Anbefalte innlegg

Har søkt litt her på forumet og fant en del om NEC 2500 som gjør at jeg er positiv til denne.

Men nå ser jeg at MPX får inn denne Benq saken den 23/04,og etter et søk her og på hjemmesiden til Benq viser det seg at denne skal kunne oppgraderes til dual layer brenner når dette blir aktuelt,det vil vel si når det kommer brennbare dual layer plater på markedet.

Dette høres jo fryktlig spennende ut og den er til og med noen 10 kronere billigere en NEC'en,men er dette så bra som det høres ut?

Inputs blir satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAHA :) bestillte for ca 5 timer siden samme brenner fra mpx :) da fikk jeg den siste da ? hehe kan si hva jeg synes når jeg har testa den ... regner med den funker . Er vel som med cd brennere . er ikke så allt for stor variasjon på kvalitet.

Lenke til kommentar

Gi beng i Benq!

Det er slått fast at Nec ND-1300 er en utmerket brenner, så ved å kjøpe en Benq løper du nok større risiko.

At den kan oppgraderes til dual layer brenner høres merkelig ut.

Uansett tror jeg at dual layer platene vil koste nok til at du holder deg til ordinære dvd plater en stund fremover

Lenke til kommentar
Gi beng i Benq!

Det er slått fast at Nec ND-1300 er en utmerket brenner, så ved å kjøpe en Benq løper du nok større risiko.

Uansett tror jeg at dual layer platene vil koste nok til at du holder deg til ordinære dvd plater en stund fremover

NEC ND1300 er vel ingen utmerket brenner i det hele. Den var bare den billigste og gav mest for pengene en gang i tiden. Jeg er ikke noe fan av den ihvertfall.

Nd2500 derimot er en utmerket brenner. :)

Lenke til kommentar
Gi beng i Benq!

NEC ND1300 er vel ingen utmerket brenner i det hele. Den var bare den billigste og gav mest for pengene en gang i tiden. Jeg er ikke noe fan av den ihvertfall.

Nd2500 derimot er en utmerket brenner. :)

Hehe...Ja det skulle selvfølgelig stå Nec ND-2500.

Det var jo den og Benq valget stod imellom.

Var nok litt vel trøtt og sløv når jeg skrev det.

Men selv har jeg ND-1300 og har ikke hatt problemer med annet enn That`s Write dvd-r, så jeg kan likegreit ta den i forsvar.

Men at ND-2500 er en bedre brenner er det ingen tvil om :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har sett kommentarer flere steder ang oppgradering av eksisterende brennere til dual layer og mange påstår at de fleste 8x brennerne idag bør takle dual layer når de kommer, men ikke på 8x. :p

Personlig har jeg sendt en mail til Plextor hvor jeg spurte om den nye 12x brenneren kan oppgraderes når den tid kommer. Men det ville de ikke svare på enda. Fikk en hyggelig mail tilbake som sa at den slags informasjon var desverre ikke tilgjengelig enda. ;)

Jeg vil si det sånn at inntil Benq slipper oppgraderingen så ville jeg tatt det med en klype salt. Jeg sitter fortsatt på gjerdet og venter på dual-layer brennere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...