t_man Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hei ! Jeg har akkurat innstalert den nyeste versjonen av MPlayer (www.mplayerhq.hu). Problemet er at jeg ikke får spillt filmer med den, dvs. jeg får spillt filmer, men da må jeg spseifisere at den skal bruke xv driveren til avspilling, slik: mplayer -vo xv 'filmnavn' Da funker det helt fint :smile: Når jeg kjørte ./configure så jeg at den ikke fant xv driveren, kjørte derfor en ./configure --enable-xv , logisk nok, ble faktisk xv driveren enabla. Har også kjørt en mplayer -vo help og sett at xv driveren finnes. Men, får fortsatt ikke spillt filmer ved bare å kjøre mplayer 'filnavn' (ja, jeg har compilert og innstalert MPlayer på nytt). Klart, det er ikke et direkte stort problem, men jeg tenkte at kanskje noen av dere hadde svaret, uten at jeg må legge inn slackware på nytt. Kan det være en fil som må slettes etc. ? Lenke til kommentar
t_man Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Ingen som vet ? Noen som vet hvordan en avistallerer MPlayer da, slik alle dens filer blir slettet ? Lenke til kommentar
larseko Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Quote: On 2002-04-05 13:46, t_man skrev:Ingen som vet ?Noen som vet hvordan en avistallerer MPlayer da, slik alle dens filer blir slettet ? Stå i katalogen til kildefilene og skriv 'make uninstall' Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 5. april 2002 Del Skrevet 5. april 2002 Får å velge default video driver går du inn i config fila for mplayer. ~/.mplayer/config hos meg. Der forandrer eller legger du til linja vo=xv. Lenke til kommentar
t_man Skrevet 5. april 2002 Forfatter Del Skrevet 5. april 2002 Endelig noen svar ! Tusen Tusen takk :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå