Gå til innhold

Prioritere båndbredde til enkelte programmer?


Bytex

Anbefalte innlegg

Litt vanskelig å finne en bra tittel,

men jeg lurer rett og slett på om det finnes noe program som lar meg

begrense båndbredden til enkelte programmer, som f.eks. DC++?

Er litt kjedelig å bare sitte og vente når man har en diger download, og DC++ tar opp hele båndbredden så man knapt kan surfe på forumet her.

Såvidt jeg vet er netlimiter osv ment for å begrense båndbredden mellom ulike maskiner i et nettverk, ikke spesifisert for enkelte programmer sin båndbredde..

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du tok fram DC++ som et eksemplel her, du kan jo bare stille litt på hastigheten i det programmet der.

 

Uansett tror jeg det er du meter du er ute etter.

Du kan ikke begrense båndbredde med DUmeter.

 

@Bitex: Bruk NetLimiter du. Der kan man justere ut/inn hastigheten til alle programmer som bruker internet (unntatt Windows Fildeling - men det har ikke du behov for...).

Lenke til kommentar

Jeg vet det er forhatt å sette upload-speed til ingenting på DC. Ingenting er mer irriterende enn å connecte til en det står Connection T3 på, og så få 200bytes/s.

Har alltid støtta delingsprinsippet 100%, da det er eneste måten et slikt nettverk kan fungere. Hadde det vært valgfri deling som på Kazaa ville alle satt 0 share og bare søkt etter filer å laste ned. Mao. ingen som deler, alle leecher, og man får endeløse køer som kazaa.

 

Det har jeg heller ikke tenkt å gjøre. Jeg hadde faktisk tenkt å begrense download-farta så jeg får brukt ned-båndbredde til litt andre ting også :)

 

Skal teste Netlimiter da. Thx.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg litt med å forby netlimiter på dc++ o.l, er at de som har ADSL sjelden har mer en 8-10 kb/s upload. Men de som har SDSL har jo like stor upload som download, men limiter den til kanskje 80-100 kb/s av ulike årsaker. De har jo fortsatt ufattelig mye bedre upload.

 

Poenget er at det heller burde vært en minmumsgrense for upload og ikke forby slike programmer som netlimiter...

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Kanskje ikke hvis man er fast bruker av enkelte hub'er. Ikke gøy å plutselig bli banna fordi en eller anna klager på elendig upload-hastighet, eller en op finner netlimiter i sharen din, når man chatter mye i huben (da tiltrekker man seg oftest oppmerksomhet fra op'er som sjekker sharen også)

Best å holde seg til reglene da. Leeches kan bruke kazaa.

So what om ADSL har bare 10-16kps upload, det plager jo ikke deg et grann.

Det er de som laster opp fra deg som evt. plages, ikke du. Browsing går litt tregt men.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...