Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det ulovlig å laste MP3 herfra ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svært enkelt svar på dette:

Det er ikke ulovelig å laste ned musikk fra noen som helst kilde.

Det er å dele den ut til andre som norsk lov setter begrensninger for.

Fant ut at en del filer har en rar ;) endelse. feks. .krv

Det er bare å rename dette til feks. RAR eller ZIP og pakke dem ut :green:

Lenke til kommentar

Har noen referanser på dette, noe som helst med autoritet som er enig? Her hører alle si det, men det stemmer så vidt jeg vet ikke. Norge har signert flere avtaler som sier at alle brudd på opphavsrettigheter skal forfølges av politimyndighetene. Det jeg kan finne i norsk lov er at politiet kan kreve at den som faktisk eier opphavsrettighetene annmelder forholdet før de etterforsker noe. I praksis tviler jeg på at det sjer noen gang, men selv en lov som ikke blir opprettholdt er en lov.

Personlig respekterer jeg ingen form for opphavsrettigheter, ser disse lovene som umoralske, og annser de lovbrudd jeg gjør som sivil ulydighet.

Lenke til kommentar
Personlig respekterer jeg ingen form for opphavsrettigheter, ser disse lovene som umoralske, og annser de lovbrudd jeg gjør som sivil ulydighet.

nå var du smart - VÆLDIG smart.....

det var sikkert det de tenkte de som ranet nokas i stavanger og - "typisk dust at noen skal sitte og telle penger.. tror jeg vil ha noen av dem.. *tenke* *tenke*.. *ide* *VÆLGIG god ide* - jeg raner dem og ser på det om sivil ulydighet"....

eller stjele litt malerier fra et kunstgalleri - VÆLDIG smart - litt sivil ulydighet..

Lenke til kommentar

Har noen referanser på dette, noe som helst med autoritet som er enig? Her hører alle si det, men det stemmer så vidt jeg vet ikke. Norge har signert flere avtaler som sier at alle brudd på opphavsrettigheter skal forfølges av politimyndighetene. Det jeg kan finne i norsk lov er at politiet kan kreve at den som faktisk eier opphavsrettighetene annmelder forholdet før de etterforsker noe. I praksis tviler jeg på at det sjer noen gang, men selv en lov som ikke blir opprettholdt er en lov.

Å laste ned musikk og video er ikke forbudt iht norsk lov. Dermed er det ikke straffbart.

Hva Norge evt. har forpliktet seg til, betyr ikke noe i forhold til den enkelte borger.

Lenke til kommentar

Har aldri sett noe skriftlig på dette fra myndighetene selv, men det tror jeg ikke vi får se før det er gått igjennom åp nytt, etter det de fleste sier kan man ikke bli straffet for noenting her i landet når det gjelder nedlasting.

Loven som omhandler dette er rimelig gammel har jeg inntrykk av.

Har i allefall ikke nerver... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...