Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2000 PRO nettverk

Anbefalte innlegg

Denne situasjonen har jeg ikke vært ute for tidligere, så jeg håper at det er noen der ute som kan hjelpe meg.

Scenario:

3 Windows 2000 PRO maskiner i et per nettverk. Alt av IP, sub, WG er ok. Alle maskiner har fungert fint tidligere.

MEN, den ene maskinen får ikke tilgang til de andre eller WG. Ikke et uvanlig problem, ja jeg vet. Maskinen er tilgjengelig fra de andre WS.

Så begynner det merkelige.

Maskinen kan ikke søke opp andre via IP.

Maskinen kan ikke pinge andre via IP.

Maskinen har en nettverks mapping SOM FUNGERER fremdeles.....

Når jeg søker etter andre maskiner så avluttes søket umiddelbart, og når jeg forsøker å gå inn i WG får jeg beskjed om at maskinen ikke er konfigurert for denne funksjonen. (eller noe lignende)

Har sjekket alle servicer, men kan ikke se noe utenom det vanlige.

Vel, dette er casen så langt og jeg håper at det er noen der ute som har noen gode og konstruktive forslag til meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Absolutt alle instillingene er rett. Tweak er ikke aktuellt ettersom dette er produksjonsmaskiner.

Ping er selfølgelig utført. Fra problemmaskin, ingenting. Mot maskinen fullt utslag. Og så er det det at den fremdeles har en aktiv og fungerende nettverksdeling på en annen maskin.

Takk for tipsene, men dessverre ikke noe som var til hjelp, ennå. Keep e'm comming...

Lenke til kommentar

Gateway problemer? er det snakk om vpn eller lignende oppsett? Vi må nok belage oss på å si at vi trenger mer spesifikk informasjon. RIP skulle ikke være nødvendig siden det er 2000, men jeg har opplevd noe lignende.

Trenger ip adresser og gateway informasjon, samt route print ifra en fungerde maskin og en ifra den som det klikker for.

Endret av pantrax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...