Gå til innhold

Hvilket batteri...

Anbefalte innlegg

...skal jeg kjøpe som ekstra til ixus 400? Ser på akamera at de har både emagic og Hahnel i prisguiden som er billigere enn orginal batteri. Hva er best hvis det i hele tatt er noen forskjell?

Er det noen som har handlet batterier på sterlingtek.com? Det var jo latterlig billig?!?

Endret av rayrod
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Kan trygt anbefale Sterlingtek. Fra jeg bestilte batteri til mitt Ixus 500 gikk det 5 dager. Kostet 130kr.- inkl.frakt. Batteriet er på 1000mAh mot 850mAh org. Har mye lengre holdbarhet enn org. batteri. Billigste jeg fant på nett i Norge var 250kr.- + frakt.

Lenke til kommentar

Apropo Sterlingtek. Har 2 batteri til mitt Canon S45, men med 2x256-kort, så blir batteriene ofte tomme før kortene blir fulle :( Spesielt ute i kaldt vær. (logisk nok)

Finner 2 batterier på sidene til Sterlingtek, som ser ut til å passe.

900mA-batteri

700mA-batteri

(Til samme pris :wow: )

Uansett blir det bedre enn mine orginale batteri(Orginalt=570mA). Men vil den orginale ladderen passe til disse? Står at batteriene garantert vil passe til S-serien, men hva med ladderen?

Fryktelig lyst til å bestille om dette blir så billig.

Håper på svar

mvh Jan Ove

Endret av Jove
Lenke til kommentar

Jeg trodde det med batterier til kameraer var forbundet med samme form for garantier og slikt som man ser på mobiltelefoner. Dvs. at hvis du putter et uorginalt batteri i kameraet og kameraet går i stykker pga. det (batteriet kortslutter eller noe slik), så får du ikke noe på garantien på kameraet, selv om kanskje butikken som solgte deg batteriet gir deg et nytt bateri.

Mulig jeg tar feil, men kanskje noe å tenke på ?

Lenke til kommentar
Står at batteriene garantert vil passe til S-serien, men hva med ladderen?

Passer de til kameraet, så skal de også passe til laderen.

Ok, takker :) Da blir det bestilling. Men det er kanskje en slik 2/300-kroners-grense på dette også. (tenkte å kjøpe flere..)

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar
Jeg trodde det med batterier til kameraer var forbundet med samme form for garantier og slikt som man ser på mobiltelefoner. Dvs. at hvis du putter et uorginalt batteri i kameraet og kameraet går i stykker pga. det (batteriet kortslutter eller noe slik), så får du ikke noe på garantien på kameraet, selv om kanskje butikken som solgte deg batteriet gir deg et nytt bateri.

Mulig jeg tar feil, men kanskje noe å tenke på ?

I brukerhåndboken min står det hvilke batterier som passer til kameraet. Så lenge man bruker en av de anbefalte batteritypene, tror jeg ikke det skal gå noe utover garantien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...