Gå til innhold

Sapphire, Ny væske fra 3M

Anbefalte innlegg

3M har kommet med en ny væske som de selv har laget for brannslukking, men det som er det geniale er at ting som kommer i kontakt med det ikke blir vått.

Vesken er heller ikke elektrisk ledende og regner med at den ikke kommer til å koste så alt for mye siden den skal brukes til brannslokking. :dribble:

Les mere om det her

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg tror vi kan si alle rede nå at den vesken ikke egner seg til kjøling. Tror overflatespenningen på vesken er veldig sterk ergo vanvittig dårlig varmeoverføring.

Men det er mulig jeg skyter langt utenfor mål nå..

Lenke til kommentar
Det står jo også litt nedenfor at kokepunktet er på ca 49 grader, ergo ikke helt egnet til vannkjøling.

Betyr jo bare at man må holde det under 49 grader, og leder dette varme like bra som vann eller bedre er det jo nesten umulig å fåd et opp til 49 grader, tross alt; skal man ha hele pc'en nede i noe slikt så blir det mange liter og da er det mye væske som skal varmes opp og mye væske som avgir varme til luften... 49 graer kan nok bli vanskelig å få til.

Lenke til kommentar
Ser det er mange som fantaserer om dette stoffet som kjøling noe som ikke er så utenkelig siden det er alledere gjort av noen her på overklokking.no ;)

Her er den for de som ikke har sett det før!

Det der er noe helt annet da !

Å? Hva er der jeg har oversett nå da?

Lenke til kommentar
Ser det er mange som fantaserer om dette stoffet som kjøling noe som ikke er så utenkelig siden det er alledere gjort av noen her på overklokking.no ;)

Her er den for de som ikke har sett det før!

Det der er noe helt annet da !

Å? Hva er der jeg har oversett nå da?

Det du snakker om kalles Fluorinert og er også produsert av 3M. Den væsken gjør ting våte, men den leder ikke strøm.

Edit: Fluorinert er perfekt til kjøling, men koster desverre flere store lapper for èn liter. :(

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...