Simen1 Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg prøver å oppgradere en maskin med det gode gamle BX-chipsettet med ny harddisk. Men maskinen vil ikke finne disken. Disken er en Maxtor DiamondMax 540 DX med 40GB plass og 5400rpm. Hovedkortet er et EPOX EP-61 BXA-M med BX-chipsett. Hvordan kan jeg omgå problemet? Vil en BIOS-flash løse problemet? Er det andre gode løsninger? Lenke til kommentar
sof Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei, vel, finner den ikke disken eller er det feil størrelse? Hvis den ikke finner den i det hele tatt, ville jeg sjekket den fysiske tilkobligen (strøm+data(master/slave) først. Deretter, hvis den finner disken, men den bare er 8.55 GB f.eks, ville jeg lastet ned bios. Herfra: http://www.epox.com/html/english/support/m...rboard/bios.htm Håper det var til hjelp. sof Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Disken er koblet riktig til, men biosen stopper automatisk med "autodetect harddisc" når den kommer til disken uansett om den står på primær-master eller noe annet. Jeg gikk inn på maxtor sine sider og fant et program skom kjører en diagnose. Det fant at hovedkortet ikke støtter disker som er større enn 8,4GB. Det samme programmet la inn noe som heter EZ-bios på selve harddisken, som skulle gjøre sånn at maskinen skulle finne den, men det gjør den ikke likevel. Får vel prøve litt til.. Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg hadde akkurat samma problemet selv med mitt BX-kort . Jeg Flasha Biosen og å ble alt i orden . Lenke til kommentar
aschj Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Har selv et BX-kort og kjører fint en 20ger. Det er nok firmwaren det skorter på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå