Gå til innhold

Mus, tastatur og evt. musematte

Anbefalte innlegg

Jeg er en seriøs gamer, spiller det meste av multiplayer FPS spill. Mest bf, og cs. men blir andre også. Sitter mye med pcen. så ergonomi, lyd fra tastatur, lyd fra mus, responstid og slike detaljer har mye å si for meg. Er også mye på LAN og da gjelder det jo å knuse de andre med både utseende og innhold. :yes:

Har tenkt å kjøpe MX510 (hadde tenkt på intellimouse 4.0, men så kom MX510) og så tenker jeg på Logitech Internet Navigator SE eller Keytronic .

Noen som har noen meninger om dette?

Trenger jeg virkelig glass muse matte med minst mulig friksjon? Jeg personlig liker bedre den røffe litt frikjson aktige "tøy"/"stoff" muse matten som koster 20 kr på biltema, er det virkelig nødvendig med dyre musematter? Er det bare en vane sak eller hjelper det virkelig virkelig virkelig med en dyr musematte?

Endret av warillion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er en seriøs gamer, så ville jeg aldri ha anbefalt Logitech Internet Navigator Keyboard SE, det er et billig tastatur som ser bra ut!

Etter en stunds bruk så begynner tastene å 'lugge'.

Da skal du heller satse på et Keytronics.

Her har du et kvalitets tastatur fra Logitech. Noen sier det er en bakdel med trådløst tastatur, har aldri sett den bakdelen. :)

Lykke til med valget. :thumbs:

Lenke til kommentar
Om du er en seriøs gamer, så ville jeg aldri ha anbefalt Logitech Internet Navigator Keyboard SE, det er et billig tastatur som ser bra ut!

Her har du et kvalitets tastatur fra Logitech. Noen sier det er en bakdel med trådløst tastatur, har aldri sett den bakdelen. :)

Lykke til med valget. :thumbs:

Vurderer Logitech Internet Navigator Keyboard SE selv. Flere med samme erfaring?

Lenke til kommentar

Lykke til med valget.  :thumbs:

Vurderer Logitech Internet Navigator Keyboard SE selv. Flere med samme erfaring?

Har det selv.

Kan ikke si at jeg har opplevd noe negativt med det.

Lenke til kommentar

Logitech Navigator er helt fint når det er rimelig nytt, men etter en stund så begynte tastene å lugge noe forferdelig, så det ble ordentlig slitsomt å skrive på det etterhvert, spesiellt om du skriver med touch metoden.

Opplevde at tastene ikke registrerte trykkene før jeg trykkte på midten av tasten.

Gjør en test, trykk på ene hjørnet av noen av tastene å se om den går helt ned, eller om den lugger. Er det tendens til at den vil stoppe på tur ned, så blir det ikke bedre med tiden.

Bytta det ut, jeg.

MEN, det kan jo hende at de har forbedret kvaliteten siden da. Jeg kjøpte det med det samme det kom ut.

.Mix.

Lenke til kommentar
Mus: Logitech MX 500

Tastatur: Logitech Internet Navigator SE

Musmatte: fUnc 1030

Ang den musmatta... Hvis du skal ha optisk mus så er den super duper...

Men har du kulemus...

Så kan du oppleve at kula rett og slett ikke tar tak...

da er Everglide Giganta et bedre valg...

Mus: Microsoft Intellimouse Special Limited Gamers Edition er nydedlig...

Lenke til kommentar
Musematta hadde jeg satset på Revel Cell den er sinnsykt digg og glatt  :D

mer info om den på www.revelcell.com

eller en func1030 :p

er å anbefale

Ikke til kulemus.. opplevde at kula gled i stedet for å rulle, på 3 forskjellige logitech muser... til optisk er den suveren...

Lenke til kommentar
Musematta hadde jeg satset på Revel Cell den er sinnsykt digg og glatt :D

Meget smart, spesielt hvis du bruker optisk mus... :laugh:

400 kr. er svindyrt for en glassplate som du kan kjøpe for kr. 50 (og som ikke fungerer på optiske mus)!

Som de andre sier så er fUnc 1030 det ypperste av musematter, myk behaglig overflate som ikke er kald. Dagens harde musematter har også en tendens til å samle svette pga. overflaten.

Myke matter er behagligere og gir ikke ifra seg hjerteskjærende ulyder som harde matter gjør.

Min anbefaling:

filename_3.jpg

Lenke til kommentar
Musematta hadde jeg satset på Revel Cell den er sinnsykt digg og glatt  :D

Meget smart, spesielt hvis du bruker optisk mus... :laugh:

400 kr. er svindyrt for en glassplate som du kan kjøpe for kr. 50 (og som ikke fungerer på optiske mus)!

Som de andre sier så er fUnc 1030 det ypperste av musematter, myk behaglig overflate som ikke er kald. Dagens harde musematter har også en tendens til å samle svette pga. overflaten.

Myke matter er behagligere og gir ikke ifra seg hjerteskjærende ulyder som harde matter gjør.

Min anbefaling:

filename_3.jpg

er den glatt eller har den litt motstand i seg også? som en klassisk musematte

Lenke til kommentar
Logitech Navigator er helt fint når det er rimelig nytt, men etter en stund så begynte tastene å lugge noe forferdelig, så det ble ordentlig slitsomt å skrive på det etterhvert, spesiellt om du skriver med touch metoden.

Snodig. Har hatt mitt i 2 år nå (Logitech Cordless Desktop Optical pakken), og ikke en eneste tast lugger. Alt fungerer perfekt på det enda.

Så mulig du som misbruker tastaturene med spark og slag når du taper? eller en av de som gomler snacks og søler og drikker brus og søler i tastaturet? :)

EDIT:

I Tillegg anbefaler jeg Logitech MX500/MX510 mus i kombinasjon med fUNc sUrface 1030 musmatte OG Mouse Skatez!!!!... Dette er ren PERFEKSJON! (har det selv!)

Endret av bidz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...