Kimius Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hei lurte på om noen av dere visste om et prog som kan finne client ip adressen min? sitter med telenor adsl bak en smc ruter. hadde vært greit om noen visste om et gratis prog som fiksa biffen. på forhånd takk Lenke til kommentar
jokki Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Skjønner ikke helt hva du skal frem til, men går det ikke greit å gå påwww.whatismyip.com? Lenke til kommentar
Slednecks Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vet ikke helt hva du er ute etter men gå på kjør-> ipconfig... Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 ipconfig gir meg lan ip whatsmyip.com gir meg wan ip det jeg trenger er client ip adressen. det er en ip som telenor gir meg som en gateway. det fungerer noe sånt som det her: du har to ip'er. en server ip og en client ip. når du kobler deg opp blir en datakanal åpnet med cli'ip som retnings nr. server ip får jeg av den nett siden, men hva med client ip????????? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Client ip i dette tilfellet, er WAN-ip'en din.. som du finner enkelt på ipadresse.no. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Client ip i dette tilfellet, er WAN-ip'en din.. som du finner enkelt på ipadresse.no. Microsoft VBScript runtime error '800a0005' Invalid procedure call or argument: 'Mid' /index.asp, line 24 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 ipadresse.no-url'en over funker hos meg i skrivende stund. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 ipadresse.no-url'en over funker hos meg i skrivende stund. ok. tross alt asp Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 ipadresse.no gir IKKE det jeg trenger. jeg VET at det som kommer på ipadresse.no ikke er client ip, for et chat prog jeg har trenger client ip for at noen kan logge seg til serveren min, og den som kommer opp på ipadresse.no funker ALDRI. grunnen til at den adressen antas å være client ip, er at server ip bare sender videre til client ip, ergo fra telenor sine servere til modemet mitt(elns). eneste jeg kan si sikkert om client ipen min er at den ikke kommer opp på noen sider som ipadresse.no og at det er en 80.xxx.xxx.xxx ip, sånn som server ip'en. får håpe det hjelper dere litt mer... Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg ville tro at man kun fikk 1 IP-adresse av telenor ? Forstår ikke helt hva du mener med client og server ip ? Trenger du disse til noe spesielt program ? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 As far as i know finnes det ikke noen verdens ting som skulle kreve enten gateway ip eller nettverksmaske ip saken for å komme inn på en server. Det man trenger er alltid ip'n man bruker på nettet, for du har helt sikkert åpne riktige porter i routeren din og gjort unna alt sånt ikke sant? Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ipadresse.no gir IKKE det jeg trenger. jeg VET at det som kommer på ipadresse.no ikke er client ip, for et chat prog jeg har trenger client ip for at noen kan logge seg til serveren min, og den som kommer opp på ipadresse.no funker ALDRI. grunnen til at den adressen antas å være client ip, er at server ip bare sender videre til client ip, ergo fra telenor sine servere til modemet mitt(elns). eneste jeg kan si sikkert om client ipen min er at den ikke kommer opp på noen sider som ipadresse.no og at det er en 80.xxx.xxx.xxx ip, sånn som server ip'en. får håpe det hjelper dere litt mer... /me ikke skjønner fremdeles ikke hva du mener. Det du beskriver der, er egentlig det samme som jeg beskrev. La oss tenke oss ganger fra din maskin til telenor's nett. Din PC -> Evnt. router -> Modem -> Telefonlinje -> Telenor's server.10.0.0.3 -> 10.0.0.1 -> 10.0.0.99/80.232.50.57 -> 80.232.50.1 Ut over/fra dette, blir Modem (80.232.50.57) din client ip-adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå