Gå til innhold

client ip prog

Kimius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ipconfig gir meg lan ip

whatsmyip.com gir meg wan ip

det jeg trenger er client ip adressen. det er en ip som telenor gir meg som en gateway. det fungerer noe sånt som det her:

du har to ip'er. en server ip og en client ip. når du kobler deg opp blir en datakanal åpnet med cli'ip som retnings nr.

server ip får jeg av den nett siden, men hva med client ip?????????

Lenke til kommentar

ipadresse.no gir IKKE det jeg trenger. jeg VET at det som kommer på ipadresse.no ikke er client ip, for et chat prog jeg har trenger client ip for at noen kan logge seg til serveren min, og den som kommer opp på ipadresse.no funker ALDRI. grunnen til at den adressen antas å være client ip, er at server ip bare sender videre til client ip, ergo fra telenor sine servere til modemet mitt(elns).

eneste jeg kan si sikkert om client ipen min er at den ikke kommer opp på noen sider som ipadresse.no og at det er en 80.xxx.xxx.xxx ip, sånn som server ip'en.

får håpe det hjelper dere litt mer...

Lenke til kommentar

As far as i know finnes det ikke noen verdens ting som skulle kreve enten gateway ip eller nettverksmaske ip saken for å komme inn på en server.

Det man trenger er alltid ip'n man bruker på nettet, for du har helt sikkert åpne riktige porter i routeren din og gjort unna alt sånt ikke sant?

Lenke til kommentar
ipadresse.no gir IKKE det jeg trenger. jeg VET at det som kommer på ipadresse.no ikke er client ip, for et chat prog jeg har trenger client ip for at noen kan logge seg til serveren min, og den som kommer opp på ipadresse.no funker ALDRI. grunnen til at den adressen antas å være client ip, er at server ip bare sender videre til client ip, ergo fra telenor sine servere til modemet mitt(elns).

eneste jeg kan si sikkert om client ipen min er at den ikke kommer opp på noen sider som ipadresse.no og at det er en 80.xxx.xxx.xxx ip, sånn som server ip'en.

får håpe det hjelper dere litt mer...

/me ikke skjønner fremdeles ikke hva du mener.

Det du beskriver der, er egentlig det samme som jeg beskrev. La oss tenke oss ganger fra din maskin til telenor's nett.

Din PC -> Evnt. router -> Modem -> Telefonlinje -> Telenor's server.

10.0.0.3 -> 10.0.0.1 -> 10.0.0.99/80.232.50.57 -> 80.232.50.1

Ut over/fra dette, blir Modem (80.232.50.57) din client ip-adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...