EspenDL Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei! Jeg trenger hjelp med å sette opp et registrerings skjema. Her er det: link Når jeg fyller det ut for jeg bare opp: En eller flere felt mangler informasjon. Hva har jeg gjort galt? Her er et bilde over databasen (mySQL): link Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du må nesten poste scriptet du bruker for å sjekke variablene. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) OBS! paamelding.php <form action="reg.php" method="post" name="form"> <p>Navn:<br> <input name="name" type="text" size="25" maxlength="50"> * skriv fult navn.<br> <br> Email:<br> <input name="email" type="text" size="25" maxlength="32"> * e-post adressen må være korrekt.<br> <br> Compo's :<br> <input name="compos" type="text" id="compos" size="25" maxlength="80"> * skriv ned alle ”compoene” du har tenkt å være med på. Sett et komma mellom de forskjellige.<br> <br> <input name="submit" type="submit" value="OK"> </p> </form> reg.php <?php // Get data from form $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $compos = $_POST['compos']; // Validate and remove HTML-tags, slashes, etc. $name = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($name)))); $email = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($email)))); $compos = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($compos)))); if (empty($navn) OR empty($email)) { echo "En eller flere felt mangler informasjon."; } else { // Connect to MySQL mysql_connect("localhost:3306", "espendl_reg", "passord") or die("Kunne ikke nå databasen: " . mysql_error()); mysql_select_db("espendl_reg"); // Insert the data into the database if (mysql_query("INSERT INTO reg (name,email,compos) VALUES ('$name','$email','$compos')")) { echo "<h2>Du har blitt registrert!</h2>"; } else {echo "<h2>Error, prøv igjen.</h2>";} mysql_close(); } ?> paameldte.php <table width="100%" class="textnoborder" style="border:1px solid #000000"> <tr> <td class="top">Name</td> <td class="top">Email</td> <td class="top">Compo's</td> </tr> <?php // MySQL Connect mysql_connect("localhost", "espendl_reg", "passord") or die("Kunne ikke nå databasen: " . mysql_error()); mysql_select_db("espendl_reg"); // Retrieve data and show it in the list $result = mysql_query("SELECT * FROM reg ORDER BY name"); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr><td class='Paameldte'>" . $row->name . "</td>"; echo "<td class='Paameldte'>" . $row->email . "</td>"; echo "<td class='Paameldte'>" . $row->compos . "</td></tr>"; } mysql_close() ?> </table> Endret 14. april 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du bør sensurere passord og slikt fra scriptene før du poster de De fleste i PHP-forumet er nok ærlige nok, men man vet aldri Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) obs! Fjernet dem nå EDIT: Lommy -> det var på din side jeg så scripte Vet du hva jeg har gjort galt? Endret 14. april 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) <?php // Get data from form $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $compos = $_POST['compos']; // Validate and remove HTML-tags, slashes, etc. $name = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($name)))); $email = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($email)))); $compos = ltrim(rtrim(strip_tags(stripslashes($compos)))); if (empty($navn) OR empty($email)) { variabelen heter $name EDIT: du kan forbedre det scriptet en del ltrim + rtrim = trim! Ta bort // Get data from form $name = $_POST['name']; $email = $_POST['email']; $compos = $_POST['compos']; og bruk bare // Validate and remove HTML-tags, slashes, etc. $name = trim(strip_tags(stripslashes($_POST['name']))); $email = trim(strip_tags(stripslashes($_POST['email']))); $compos = trim(strip_tags(stripslashes($_POST['compos'])))); Endret 14. april 2004 av ???????? Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) haha, jeg må være blind. Er dritt trøtt nå da, men HALLO! Det fungerer You made my day! Endret 14. april 2004 av EspenDL Lenke til kommentar
???????? Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Du er ikke den første som gjør en sånn feil Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 So simple, yet so hard ^_^ Innså ikke at det var mitt script før nå... Jaja, håper du blir fornøyd med det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå