-Lasse Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hva er egentlig best av vannavkjøling og viftekjøling?? Nå tenker jeg mest på hva som har best effekt, hva som kjøler best?? er det vifter eller er det vann? Støy og pris tenker jeg ikke på. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vann kan vel til syvende og sist flytte mest varme lettest, så det blir vel det som er mest effektift. Men begge deler har forskjellige fordeler og ulemper som gjør den ene eller den andre uegna i visse situasjoner. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vann kjøler bra og det bråker ikke. Vifte kan kjøle bra (spørs på kjøleribbe) og det kan bråke. Men vifte er mindre farlig enn vann kan være hvis man ikke har så mye peil på vann.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Luftkjølt krever mindre vedlikehold, og er veldig sikkert. Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Kompressor kjøling er vel til syvende og sist det beste systemet.. Men av vann og luft er nok vann det beste (om du har peiling på det og klarer å montere det that is) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Vannkjøling: Kan kjøle veldig bra og være stille. Dyrt. Luftkjøling: Kan kjøle veldig bra og være stille, men ikke samtidig... Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Hvor mye koster det for vannavkjøling og viftekjøling? jeg vet at det koster mer for vann, men er det verdt og koste på? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Flyttes til riktig kategori. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvor mye koster det for vannavkjøling og viftekjøling? jeg vet at det koster mer for vann, men er det verdt og koste på? Tja.. hva er verdt å koste på.. har du mellom 2000-3000 å bruke på PC'en din så tja.... Er vel litt opp til deg... Vannkjøling er en bedre måte å kjøle Pc'en.. men jeg synes ikke personlig det er verdt det hvis ikke man går for full pakka. Med det mener jeg kjøling av CPU, GPU og NB. Hvis man kun velger å kjøle CPU så vil effekten med vannkjøling være minimal (ser vekk ifra peltier) Kostnadene er for høge i forhold til den minimale støy/kjøle gevinsten. Blir selfølgelig noe annet hvis man kjøler alt.. Spesielt med tanke på støy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå