Gå til innhold

Får ikke surround til å virke.

Anbefalte innlegg

Hei

Har en SN85G4 http://www.us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=389

Her står det jo at det skal være 6 kanalers lyd. Men jeg får ikke dette til å virke. Lengste jeg har kommet er høyre, venstre, senter og sub. Bakhøytalerne virker ikke. Jeg har Creative Inspire 5500, koblet via s/pdif. Det er den eneste tilkoblingen som virker. Sender ikke s/pdif ut 6 kanaler?

Når jeg tar speaker wizard for å teste, kommer det lyd i fremre høyre og venstre høytaler når det egentlig skal være lyd i høyre og venstre bakhøytaler. Og når det skal komme lyd i sub, kommer det i både sub og senterhøytaler.

Bak i pc'en er det s/pdif ut og inn, og tre andre lydutganger; sub/senter, front left/right og rear left/right. Disse får jeg ikke koblet på Creative forsterkeren, men jeg har også 5.1 høretelefoner, som passer her. Men påkoblet er det også bare fronthøytalerne som virker.

Noen som har noen som helst anelse??

Michael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Har ikke testet greia selv, men har du stadig PCI slotten din ledig? Isåfall skaffe deg et lydkort, den innebygde chippen i shuttlene er ikke mye å skryte av (snarere tvert imot).

;) Nå er jo ikke dette en universal-løsning som passer alle akkurat....

Selv tar TV-tuneren min den PCI-slotten...

Men, jeg har opplevd samme greia etter at jeg oppdaterte nForce driverne.

Saken er at lyd-chip'en er en Realtek 650 (AC-97 codec), og ikke standard Nforce-lyd-chip.

Dette bryr ikke nForce driverinstallasjonen seg om, og overskriver driveren...

For å fikse:

Last ned driveren fra Realtek sin hjemmeside.

Deretter går du inn i kontrollpanel og der er Sound Effect Manager som du bruker for å sette opp og teste høyttalerene.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...