Gå til innhold

AMD 2500+ Barton vs Pentium 4

vihovde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En vanelig XP2500 kan sammenlignes med en P4 2.5 GHZ PC533, noe i den duren.

Er spørst hvor mye du klokker vettu :)

Hadde håpet på å få den opp til 3200+ da vet du :thumbs:

Ingen som har synspunkter på dette ??? :scared:

Blir vel som en P4 2.8Ghz pc800 da, eller 3.2Ghz P4 pc533 (hadde den bare finnes), kanskje en 2.8Ghz pc800 Prescott og, om ikke 3.0Ghz pc800 prescott.

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Tja siden jeg har en 2500 som kjører på 3200 og har hatt det meste av P4 vil jeg si at en 2500 på 3200 kjører omtrent som en P4 2,8 men ikke i alt, feks i videoredigering/fotobehandling er den fortsatt dårligere enn en 2,8 .

men i spill og slikt vil du ikke merke forskjell

Lenke til kommentar
Tja siden jeg har en 2500 som kjører på 3200 og har hatt det meste av P4 vil jeg si at en 2500 på 3200 kjører omtrent som en P4 2,8 men ikke i alt, feks i videoredigering/fotobehandling er den fortsatt dårligere enn en 2,8 .

men i spill og slikt vil du ikke merke forskjell

Mener du at den er vesentlig dårligere på video redigering, eller bare litt ???

Men takk for svaret Snekker`n ;)

Lenke til kommentar

Sant det, P4 med HT er veldig bra særlig når du kjører 800fsb istedetfor 533 + at p4 har mye høyere minnebus og SSE2. Kjører XP2500+@2800+ men av en eller annen rar grunn så loader jeg tregere enn den P4 2500mhz som har 800fsb på spill som CS og WAR3. DUAL DDR og samma harddisk/skjermkort/minne på begge maskina.

Lenke til kommentar
Sant det, P4 med HT er veldig bra særlig når du kjører 800fsb istedetfor 533 + at p4 har mye høyere minnebus og SSE2. Kjører XP2500+@2800+ men av en eller annen rar grunn så loader jeg tregere enn den P4 2500mhz som har 800fsb på spill som CS og WAR3. DUAL DDR og samma harddisk/skjermkort/minne på begge maskina.

Etter hva jeg har lest/forstått så er harddisk-kontrollerene på nforce2 chipsettet noe treigere enn p4 hovedkort... desverre for oss AMD brukere.

Dette er jo forhåpentligvis rettet opp i A64 hovedkorta da.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest/forstått så er harddisk-kontrollerene på nforce2 chipsettet noe treigere enn p4 hovedkort... desverre for oss AMD brukere.

Dette er jo forhåpentligvis rettet opp i A64 hovedkorta da.

K8T800 er det jo ikke fikset på så, ikke nforce3 150 heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...