Gå til innhold

Tastaturet fusker eller fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har tastatur og mus fra Logitech, (Logitech® Cordless Desktop Optical).

For noen uker siden så begynte tastaturet å "fuske", det levde sitt eget liv på en måte. Det skjedde ganske nøyaktig ett år i forveien, og da som nå måtte jeg formatere c-disken. Første gangen fungerte det i ett år, nå sist bare to uker. Ingen av gangen nyttet det å bare reinstallere XP på nytt. Nå er "tingen" tilbake igjen.

 

Her er noen symptomer:

- slutter å fungere helt

- F-tastene åpner sider for meg, uten at jeg har trykket de

- som nevnt over, tastaturet skriver av seg selv

- startmenyen står og "blinker" hvis jeg prøver å gå inn der, som om jeg sitter og klikker på start-knappen

- den velger hvilken låt jeg skal høre i windows media player

- når jeg spiller cs eller lignende, tar tastaturet over

- NOEN ganger står det "Keyboard Failure" når jeg starter opp maskinen, dette skjer vilkårlig

 

Altså, det kan virke som at det er noe feil med tastaturet. Har lest mye på forskjellige forumer, og de postene jeg har funnet som går ut på det samme, blir ikke besvart eller så er det ingen ute i cybern som vet hvordan man fikser dette.

 

Har oppdatert alle driverne, kjører XP home sp1, lastet ned siste proramvaren til iTouch.

 

Noen som vet hvordan, eller har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å svare..... :wow:

 

Leste jo om noen i Stavanger Aftenblad for et år siden som hadde samme problem, men der var det naboen sin maskin som åpnet og lukket diverse program. :wow:

 

Og det var over 150 meter borte, gikk tvers igjennom betongvegger og hele sulamitten. :scared:

 

Kan det være noe i den gaten ? :hmm:

 

Er et forsøk på hjelpe, men......Sjekk opp rundt omkring i nabolaget, åpne opp et Word dokument, eller lignende. :green:

 

Eller sjekk om du har noe annet som ligger å sender på samme bølgelengde, o.s.v

 

 

MvH

 

WB

Lenke til kommentar

Med det tastaturet der er det ingen fare for at noen andre "blander" seg inn i kommunikajsonen mellom tastaturet ditt og mottageren. Logitech har kryptering på overføringene. Du kan med andre ord sitte sammen med flere andre med samme tastatur uten å lage noe krøll. Som nevnt over kan det være batteriene som begynner å skrante eller det kan være noe annet som stikker av med ressursene. Jeg har samme tastatur og hadde antydninger til at enkelte ganger hang det litt etter. Jeg fant ut at det faktisk var firewallen til f-secure som gjorde dette. (eller noe som hadde med den å gjøre da.. problemene kom da jeg la det inn og forsvant da jeg tok det vekk). Hvis du har mottageren din i næreheten av en enhet som utgir mye elektromagnetisk stråling kan jo dette også være grunnen. Sitter bare å tipper her nå, men det kan jo hjelpe å flytte på den ;)

Lenke til kommentar

Wild Berries;

Tror ikke det er forstyrrelser el lignende fra andre trådløse enheter. I så fall bruker naboene mine pc veldig veldig sjeldent. Tenkte på det samme selv. Og som Huscht skriver, så skal ikke andre trådløse tastatur påvirke mitt.

 

Huscht;

Det nærmeste jeg har kommet konflikter som ligner på det med brannmuren din er at Norton AV kan forstyrre, men i og med at Norton AV og brannmuren fra Zonealarm som jeg bruker, har vært innstallert hele veien så burde konfliktene komme oftere. Har prøvd å avinstallere begge deler bare for å sjekke, men det hjalp ikke. Når det gjelder batterier, så byttes de med en gang statusen indikerer at de snart er brukt opp.

 

Dette her høres kanskje "vagt" ut, men det er for meg veldig merkelig at dette problemet plutselig dukker opp nøyaktig 1, april to år på rad.

(og nei, :green: , ikke aprilspøk, i tilfelle det er moroklumper der ute).

Endret av jare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...