Gå til innhold

Strømmen gikk under Bios setting - Ødelagt bios?

diss

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke lett å kortslutte HKet? Virker litt risky som du sa... Jeg ville satset på å kjøpe ny Bios ROM fra et defekt HK. Send mail til diverse web-shoper og spør om de har et samme hk liggende som er defekt.

Jeg personlig har alltid hatt veldig god erfaring med komplett, de har til enhver tid være høflig og behjelpelig. Til og med frakt betaler de alltid :yes:

Jeg har ikke kortsluttet noen HK de gangene jeg har prøvd, men du har et poeng.

Men nød lærer naken kvinne å sy... :)

Joe

EDIT:Skriveleif

Endret av cl_joe
Lenke til kommentar

Da har traskas forsøkt å hotflashe bios chippen for meg, men den gikk ikke. Chippen har tydeligvis fått seg en riktig smell da strømmen gikk.. :no:

Prøv flg. nettbutikker:  http://www.eksitdata.com/ <- svensk, bra erfaringer derfra tidligere  http://www.badflash.com/    B

Takk skal du. Da er en ny bioschip på vei i posten fra badflash.com. Ikke så dyrt, 25$ (med programmering av chip, 17$ for blank chip) og gratis frakt. Rask var de også, bestilte igår kveld, og fikk mail i formiddag om at chippen var sendt.

Så, hvis ikke dette funker, da blir det nytt hk på meg. ;)

Lenke til kommentar
Tidligere en gang hadde jeg samme problem med et Aopen hovedkort. Da sendte jeg mail til Aopen. Noen få dager senere fikk jeg ny bios-brikke i posten. Helt gratis. Det kalles god service!

Jepp! Slik som jeg har sett det bør du prøve dette først. Send mail til Abit og hør om ikke de kan sende deg en ny bios chip. Har lest en god del poster der personer får ny bios fra HK-leverandør, med lite eller kanksje til og med ingen omkostninger i det hele tatt :yes:

Lenke til kommentar
Jepp! Slik som jeg har sett det bør du prøve dette først. Send mail til Abit og hør om ikke de kan sende deg en ny bios chip. Har lest en god del poster der personer får ny bios fra HK-leverandør, med lite eller kanksje til og med ingen omkostninger i det hele tatt

Jepps, dette kan jeg forsøke. Ikke dumt å ha en ekstra bios brikke liggende uansett :) Men abit er ikke de kjappeste til å svare på mail, og 170 kr for en bios brikke synes jeg ikke var så dyrt- derfor gikk jeg for www.badflash.com

Lenke til kommentar

kjøpte hket fra komplett.no. Er klar over at jeg har muligheten til å sende det tilbake på RMA, men jeg orker rett og slett ikke vente på en slik prosess. Nå er jo en nye bios chip allerede på vei i posten- prøve det først.

Hva jeg betalte for rammen? Tja, det som det kostet like før ram prisene begynte å stige. Sjekk psdata.no. Rundt 2400 betalte jeg mener jeg å huske.

Lenke til kommentar

Heisann!

Da har jeg endelig fått bios chippen min i posten. Endelig er vel kanskje litt drøyt å si, den tok 7 dager fra bestilling på nett til chippen lå i postkassen min.

Vel fornøyd pakket jeg chippen ut, tittet med medfølgende brev hvor "Arthur" hadde forklart hva han hadde gjort, hvilken bios han hadde programmert inn, og hvordan sette chippen på plass i hket, og hilste meg vennlig velkommen tilbake.

Jeg installerte chippen, resetta cmos, og startet opp maskinen, spent som bare det. Det funket! Alt fungerer knirkefritt som tidligere :thumbup:

Dyrt var det vel heller ikke, 177 kr, ferdig programmert og inkl porto.

Så konklusjonen er at, ja, det var bios som ble ødelagt da strømmen gikk!

Lenke til kommentar

Hei! Hadde akkurat samme problem med mit hovedkort..

Strømmen gikk under flashing av bios i windows..

Maskina mi ville ikke boote eller noe..

Jeg gikk inn på

Badflash

Der kan du bestille ny biosbrikke, med den biosen du ønsker ferdig innstallert. Siden ser litt jalla ut , men det tok litt over en uke så fikk jeg biosbrikken min tilsendt som brevpost, ingen frakt.. Det hele kom vel på rundt 150 kroner tror jeg.

Noe som er langt bedre enn og kjøpe nytt HK slik som butikken sa at jeg måtte selfølgelig ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Et par uker etter at bios chippen tok kvelden, sendte jeg en mail til Abit, bare å sjekke hvilken support (om de i det hele tatt hadde noen), ved problemer som dette (ødelagt Bios chip).

Det gikk ca 3 uker, så fikk jeg et brev i posten, uten forvarsel med en ny og programmert bios chip fra abit- ingen kostnader!

Det tok litt tid, men god service er det likevel! :w00t:

Lenke til kommentar

heh, ser du har fått fikset problemet, men jeg sier det alikevel, sånn at hvis det skjer deg en gang til så vet du hvordan du kan fikse det = )

Denne metoden forutsetter at en kamerat eller lignende har den samme hovedkortet....

Ta den ødlagte bios brikken ut av hovedkortet og sett i bios brikken fra det andre hovedkortet (som er samme modell), boot opp og gå inn i flash menyen (award flash eller noe lignende)

Rett før du skal til å flashe biosen, når du bare trenger å trykke "enter" for at ting skal skje, da bytter du ut den Bios brikken som fungerer(som står i nå) og setter i den som ikke fungerer, så flasher du...

Etter dette er alt fikset

Jeg har selv gjort det og det fungerer utmerket = )

Beklager hvis det ble rotete skrevet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...