Gå til innhold

Ombygging av et 4 år gml Aopen Miditower

Anbefalte innlegg

Planen er at det ved hjelp av Amd-tbird 900MHz skal romme en filserver med p-ata/s-ata raid osv.

- Øverst har den 4*5,25" brønner

- Den har kun 3*3,5" hvorav 1 er floppy(som jeg kanskje fjerner). Disse brønnene er i en avtagbar ramme som er festet på siden med 1 skrue på 5,25" brønnene.

- Deretter er det meget god klaring ned til en plastgitter ramme som rommer pc-speaker og innsugsvifte.

3,5" brønnene går helt inntil indre frontvegg slik at å få en eller annen kjøling av disse diskene ved å drille hull inntrekkshull chassiet kan bli vanskelig.

Selve diskbrønnen-rammen ligner veldig på chieftec sine løsninger, så kanske forsøke å få tak i en slik som er dypere med fester for vifter på innsiden og som har flere diskbrønner, hadde vært ideelt. Gjerne fjerne pc speaker og innsugsvifta og få diskbrønnen helt ned til bunnplata som tilsvarer ca. 15 cm høyde som i dag ikke brukes. innsug vil da være diskvifter som blåser på diskene..

Bak har jeg kun et 80mm utsug, men kan alltid lage fler hvis nødvendig, evt. utvide det til et 120mm utsug.

Trenger gode tips på dette.. så kanskje jeg sparer noen kroner og får en morsom utfordring samtidig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...