jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei. Enda en av mine *pirkeposter*.. Don't shoot me I sammenheng med all flaminga og misnøyen rundt dette med stenging kontra flytting, lurer jeg ganske enkelt på hvorfor noen stenger, noen flytter til riktig kategori, samt at noen faktisk flytter dem til feilpost-forumet (samt stenger dem også). Virker litt ustrutkturert spør dere meg. Greit nok med stengning kontra flytting, men hva er vits med dette forumet? Enten stenging, flytting, eller i feilpost-forumet? Blir litt "tilfeldig" virker det som.... cheers. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det er nok ikke tilfeldig. Selv ser jeg ann situasjonen. Ofte flytter jeg og bare legger igjen en notis om at det er gjort slik at trådstarter kan bli oppmerksom på det, men noen ganger trengs det stenging (og hvis jeg stenger pga feilposting flytter jeg den også til feilpost-forumet). Situasjoner hvor jeg stenger er blant annet hvis det er tydelig at trådstarter vet at han/hun har feilpostet (ser av og til poster som sier "jeg vet at dette er feilpostet MEN"). For meg henger altså stenging og flytting til feilpost-forumet sammen, men dette er ikke noe jeg gjør så ofte lenger. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Skjønner situasjonen rundt dette med stenging/ikke-stenging og grunnlaget bak stenginga. Men ser ikke helt poenget med 3 forskjellige løsninger. Hadde jeg vært ny på forumet, hadde jeg tilnærmet blitt forvirra - noe jeg nesten gjør nå også. Selv om det muligens er feilpost, synes jeg heller at tråden bør flyttes til riktig plass (selv om den stenges). Det blir mye mer oversiktlig, samt ryddigere - og man slipper den tvisten der noen flytter, andre stenger, og noen flytter den til feilpost-forumet for så å stenge. Blir liksom "smør på flesk" (ellerno).... if u catch my drift. Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det er faktisk litt lurt å ikke flytte feilposter sånn med en gang - ofte er det god "skole" når det ligger noen stengte tråder i en kategori. Det hindrer (til en viss grad i alle fall) ytterligere feilposting. Men etter en tid er det lurt å flytte gamle stengte tråder. Dette er en strategi jeg benytter meg av - med nokså bra effekt. Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Veldg god praksis EC. Husker første (og eneste tror jeg) gangen jeg fikk en post tengt for feilpost. Da ble den autoflyttet til feilposter, og jeg slet stort med å finne ut hva som hadde skjedd. Det hadde vært mye bedre om posten hadde blitt liggende en stund med melding fra moderatoren sånn at både jeg og andre kunne lært av det Tech-gutta: Er det mulig å legge inn en delay på en uke for "stenges og flyttes" valget? Da slår man to fluer i en smekk ved å fjerne feilposter, men samtidig la de ligge litt "til skrekk og advarsel" Lenke til kommentar
jocke Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Kommer det ikke sånn "flyttet" forran trådene som blir flytta da? Lenke til kommentar
enden Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Bare hvis vi vil, men ikke ved "steng og flytt til feilposter" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg