Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Like greit er vel kanskje å ta i, men når man fotograferer digitalt er nok ikke behovet for profesjonelt utstyr like stort som før. Bla. er ikke lenger fargetemperaturen på lyset lenger noen stor issue, så lenge man sørger for at alle lampene er av samme sort og man stiller hvitbalansen manuelt.

Selv bruker jeg vanlige arbeidslamper til produktfotografering, men jeg ga opp hjemmemekkede diffusorer og kjøpte proft utstyr på dette. Jeg utelukker dog ikke at jeg kjøper noen studioblitser senere; disse gir langt kraftigere lys enn arbeidslamper - noe som muliggjør kortere lukkertider enn jeg bruker i dag.

Etter diverse hjemmemekkede løsninger kjøpte jeg et fotobord, men dette angrer jeg litt på.

Hva er det du skal fotografere?

Lenke til kommentar

Er ute etter belysning til portrett (og produkter) innendørs, fant fort ut at det jeg hadde av 12V lamper ikke gir tilstrekkelig lys, og blitzen i kameraet blir for dominerende. Når selv 12V'ene mine virker noe blendende må jeg ha diffusor om jeg skal bruke sterkere lamper.

Lampene kan skaffes rimelig fra nærmeste byggsjappe, men finnes det noen bokser som lett lar seg passe på disse ?

Ser for meg mye prakk om jeg skal klare å snekre en boks til ei slik lampe, feste, og papir e.l. i tre lag som tåler temperaturen fra lampa uten å gulne osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...