joffe11 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hei Er det noen måte å kunne overføre filer fra den ene pc'en til den andre pc'en. Disse er ikke koblet til internett, men begge har nettverkskort. Ønsker heller ikke å innstalere programvare på pc'en som det overføres filer fra, eller å endre noe på nettverksinnstillinger på denne pc'en? Er det noen grei måte å gjøre dette på? Tenkte på evnt å bruke en tvinna kabel og ftpserver på den ene maskinen. Funker dette? Takker for svar Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Koperiere via Explorer i Windows kanskje? Da må datamaskinene være koblet til et LAN vel og merke. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Heisann. Eneste du trenger for å fikse det er en krysset nettverkskabel. Trenger ikke bruke noe ftp program. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Men da må jeg vel gjøre noe med nettverksinnstillinger for å få overført filene eller? Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Neida, sålenge du kjører DHCP så skal alt funke fint det. Windows skal finne og legge til den andre maskinen selv. Kan hende du må søke på den andre maskinens navn, men det er jo uproblematisk. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Er veldig fersk på dette, men hvordan søker man på en annen maskin hvis man kobler dem sammen. Lenke til kommentar
_Finch_ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 du kan gjøre det ved å gå på søk--> files and folders deretter velger du computers og skrive inn maskin navn eller bare med blankt da finner du dem som tilogmed ikke er i den workgroupen du er i. du kan også gjøre: start-->run-->\\"maskinnavn" Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 ok, nå føler jeg meg litt teit, men hvordan finner man maskinnavnet. Takk for at dere gidder å hjelpe en som er litt fersk Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Feilpostet. Flyttet til Internett og nettverk. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 ok, nå føler jeg meg litt teit, men hvordan finner man maskinnavnet. Takk for at dere gidder å hjelpe en som er litt fersk Har ikke sett noe om hvilket OS du bruker? Hvis vi antar at du bruker Windows XP/2000 Er det vel bare å høyreklikke på My Computer/Min Datamaskin velge Properties/Egenskaper og se på network identification e.l. Der skal du finne maskin navn. Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Nå har jeg lagd en krysset nettverkskabel. Linker opp 2 pc'er og "Lokal tilkobling 100mbit". Men da jeg prøver å gjøre som det er nevnt tidligere finner den ikke den andre pc'en. Hvis det hadde vært noe galt med kabelen hadde det vel ikke kommet opp lokal tilkobling. Bruker ikke PPPoE, bare vanlig. Noen som har peiling på hva som må gjøres? Lenke til kommentar
Micromus Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Åpne command ( start - kjør - "cmd" ) og skriv "ipconfig /all", her kommer maskinnavnet opp, gjør dette på begge maskinene, og sørg for at begge har nesten tilsvarende ip-addresse, feks at begge har 10.0.0.* eller 169.*.*.* eller 192.168.*.*, hvis disse er HELT ulike må du forandre på den ene maskinen sånn at det er likt ( men siste tallet unikt ) som den andre. Så kan åpne kjør-dialogen ( start-kjør ) og skrive "\\ip.addresse.på.den.andre.maskinen" trykke enter, forutsatt at du har aktivert tjenesten Deling av filer og skrivere OG har delt en eller flere mapper ( Høyreklikk mappe i utforsker, Deling/Sharing ). Lenke til kommentar
joffe11 Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Jippi jeg fant den andre pc'en men da fikk jeg feilmeldingen. Not enough logon server eller noe sånt. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Unødvendig å kjøre DHCP med 2 pc'er koblet sammen med krysset kabel. Trenger ikke å skrive inn IP heller. Kommer det flere PC'er på nettverket vil det bli nødvendig. Husker fremdeles et LAN hvi nettverkskortet til en kamerat tok kvelden. Vi brukte da MSI PC-2-PC USB, og via meg kom han set på resten av lokalnettet Endret 15. april 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jippi jeg fant den andre pc'en men da fikk jeg feilmeldingen. Not enough logon server eller noe sånt. There's no logon servers to handle the request eller noe i den duren? Tror jeg har vært borte i den meldingen før, men jeg mener det løste seg når jeg la til NetBIOS. Men det er en stund siden så jeg kan ikke garantere det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå