Gå til innhold

Død cpu? HK?

deleder

Anbefalte innlegg

Har et MSI-KT6-FIS2R. Idag satt jeg inn noen hd og tok ut noen (skulle installere winXP på nytt) Alt fungerte bra, men når jeg starta XP installasjonen så fikk jeg plutselig svart skjerm, jeg reboota og det var fremdeles svart skjerm. Cd rommen loada og pcen brålte bra. Så sjekka jeg diodene bak pc'en. Ifølge manualen sier den at det er et CPU-problem enten "damaged" eller "not correctly installed". Jeg skjønner ikke dette... cpu-vifta har det ikkee vært problemer med. Temp pleier og være 46-50. Har også tatt "Clear CMOS" men til ingen nytte.

Prossesor: AMD Barton 2800+ @ 11x200 1.65vcore (aldri hatt noe problemer med denne hastigheten før)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du hatt av cpu kjøleren? Kan bare være at den er feil montert hvis den har vært av.

Satt in flere hd'er? Kan værePSU'en din som evt er litt overbelastet og kanskje ikke gir nok spenning til cpu'en din.

Eller må jeg bare si at Mulla Krekar får meg til å få lyst på rosinboller........

Lenke til kommentar

Jeg hadde faktisk akuratt det samme problemet når jeg fikk pc'en. Onkel mekka med et gratis service sted som jobben hadde en avtale med, da sa han at var noe galt med rammen. Kan også nevne at i det siste før pc'en røyk så kunne den plutselig reboote under oppstart.

Lenke til kommentar

testa cpu på std hastighet? det er værdt er forsøk.

eller så kan du prøve å koble fra _alt_ og boote. Også sette ting på plass igjen

edit: når kommer det svart skjerm? eller kommer det aldri noe bilde?

Endret av harald_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...