Even89 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 tenkte jeg skulle skaffe noen kab vifter men jeg har bare 300 watt PSU og lurer paa om 2 vifter med 4 lysdioder bruker mer strom en dem uten lys..(har ikke de tre siste bokstaver i alfa paa mit keyboard..) Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Det bruker mer strøm, ja.. men ikke mye.. en vifte er vel ca 4-5 watt tror jeg... er ikke sikker på katoder, men de bruker ikke mye de heller... edit: viftene mine bruker 2,5 w hver... 4 stk.. 10 watt.. Endret 14. april 2004 av Axentrix Lenke til kommentar
Grev_Rasmus Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) leds drar faktisk mer strøm en du tror, men det er ikke så mye at det skal ha noe innvirkning på psu eller noe annet men da jeg skulle lage et vifte kontroll panel i front av pc'n. festa jeg led på alle bryterene, men da jeg kobla di på samme krets som viftene drog di så mye strømm at viftene ikke gikk rund og lyste ganske svakt. Men det funka da jeg tok strøm fra molex kabelen Endret 14. april 2004 av Grev_Rasmus Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 leds drar faktisk mer strøm en du tror,men det er ikke så mye at det skal ha noe innvirkning på psu eller noe annet men da jeg skulle lage et vifte kontroll panel i front av pc'n. festa jeg led på alle bryterene, men da jeg kobla di på samme krets som viftene drog di så mye strømm at viftene ikke gikk rund og lyste ganske svakt. Men det funka da jeg tok strøm fra molex kabelen jepp... 3-pin kontaktene på hovedkortet tåler ikke så altfor mye... lurt å ta èn molex kontakt og bruke den mot alle vifter Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 hva er en molex kontakt? Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 hva er en molex kontakt? Molex er den pluggen du stikker inn i harddisk dvd cd og lignende den er firkantet og har en gul en rød og to svarte ledninger Lenke til kommentar
Mira Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kanskje folk budre tenke seg litt mer om før de poster her på forumet, ikke missforstå meg, er bare hyggelig at folk spør om hjelp. Men å spørre om LEDs trekker strøm blir vel litt borti natta, hva er det ellers som får de til å lyse? Lenke til kommentar
Brakballe Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 LED's trekker så lite strøm at det er det siste du bekymrer deg om uansett... Jeg vet (utdannelse).... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 LED's trekker så lite strøm at det er det siste du bekymrer deg om uansett...Jeg vet (utdannelse).... Jeg kan ikke akkurat si at du trenger en utdannelse for å forstå at noen LED'er ikke trekker all verdens med strøm. Det står vel på hjemmesiden til enkelte produsenter hvor mye strøm LED'ene deres trekker, vil jeg tro? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Tror ikke akkurat du trenger bekymre deg for om strømforsyningen din klarer noen LEDs! De fleste trekker vel mellom 20 og 30 mA ved ca. 2 v, noe som gir ca. 0,06W!! Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 LED's trekker så lite strøm at det er det siste du bekymrer deg om uansett...Jeg vet (utdannelse).... Det finnes LEDs som trekker flere Ampere og trenger kjøleribbe Men du tenkte sikkert på standard LEDs. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 LED's trekker så lite strøm at det er det siste du bekymrer deg om uansett...Jeg vet (utdannelse).... Det finnes LEDs som trekker flere Ampere og trenger kjøleribbe Men du tenkte sikkert på standard LEDs. Hehe, de LEDene skulle jeg likt å sett... sikkert bra lys Men han mener nok normale lysdioder Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Hehe, de LEDene skulle jeg likt å sett... sikkert bra lys Men han mener nok normale lysdioder Her har du noen som trekker opptil 1A Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Jaja, er nå ikke jeg som ville hatt de trur jeg Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Test av verdens kraftigste: Luxeon Star Lenke til kommentar
bluet Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Det kan hende han mente: "Går VIFTENE saktere når de også har på lys?" eller noe. Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 hva er en molex kontakt? Molex er den pluggen du stikker inn i harddisk dvd cd og lignende den er firkantet og har en gul en rød og to svarte ledninger I fare for å virke pirkete. En 4-pins Molex er en sånn strømplugg som vanligvis brukes til CD-drev og harddisker. Du har og 3-pins Molex, som er slike som du finner på hovedkortet for bla CPU-vifte. Lenke til kommentar
Bateman26 Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 men herregud kor pirkete, han lurte nok på hva en drevmolex var. Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 (endret) Det kan være så, men det er andre som leser postene her inne. Og det er like greit å si hva som er rett, fremfor at alle de som leser en slik post blir "feilinformert". Nå vet alle som har lest denne posten at en drev-molex som du kaller den er en 4-pins molex, og at det er noe som heter 3-pins molex. Var ikke for å være pedant, men ser bare at her og på andre forum jeg henger, at slike ting har en tendens til å bli en "sannhet" selv om det er misforståelser og slikt. Men skal slutte å vrøvle mere nå. Endret 23. april 2004 av snole Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå