Gå til innhold

Hvor mange av dere skal kjøpe nye Nvidia 6800?

Vallhall

Anbefalte innlegg

Denne gangen handler det ikke om bildekvalitet eller speed i dagens spill, NV har bevist begge. Men det handler om bildekvalitet i fremtidens spill og hva Ps3 vil føre med seg, Ati på sin side etter ryktene har sløyfet Ps3 og satset på hastighet og det er ikke godt nok for at jeg skal kjøpe et kort fra Ati igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne gangen handler det ikke om bildekvalitet eller speed i dagens spill, NV har bevist begge. Men det handler om bildekvalitet i fremtidens spill og hva Ps3 vil føre med seg, Ati på sin side etter ryktene har sløyfet Ps3 og satset på hastighet og det er ikke godt nok for at jeg skal kjøpe et kort fra Ati igjen.

Vell, uten fart på brikken hjelper det jo ikke hva brikken kan gjøre :p Morsomt å spille med alle effektene på fullt og alt og ikke kan nyte mer enn 20 bilder i gjennomsnittet per sekund.

Lenke til kommentar
Du spiller vel ikke så mye :roll:

Tja, ikke 24/7, men det blir jo et par timer i uka. Og nå kjøpte jeg jo 98p i desember så da klarer jeg meg godt en god stund fremover.

Eyecandy er så oppskrytt at det er trist. Det er frag som teller, ikke fargedybde.

Kjører aldri spill i over 1024 oppløsning.

Det er opp til deg om du vil bruke 5k på skjermkort, men for de pengene kan jeg sette sammen en hel datamaskin eller kjøpe en god forsterker.

endelig en person som har skjønt det... det å ha nyeste skjermkort er så oppskrytt... joda, deter kult å ha det feteste og råeste, men det er er dyrt, og ikke særlig økonomisk i det lange løp... sitter med ett Ti4200 som jeg kjøpte for 1800 for lenge siden, og det kjører de fleste spillene finfint, med het grei fps osv... (spiller for det meste bf1942, dc osv.)

Lenke til kommentar
Det er en spennende tid vi går i møte. Spenninga er nok rimelig høy hos både Nvidia og ATI akkurat nå. Håper ATI viser fram kortet sitt snart, slik at de får vist til verden at de har noe å fare med. Men for alt man vet så er ATI litt redde nå, når de har sett hva Nvidia har fått til. Tror at ATI hadde gitt ut litt info om de nye korta sine, hvis de virkelig har noe å bra å vise fram.

En annen ting er jo at Nvidia slipper korta sine ut til salg ca 1juni, samtidig som ATI har sagt at sine kort skal komme ut for salg. Så det er veldig rart at de ikke har vist fram noe.

Men i allefall så skal jeg bruke mitt 9600 pro fram til toppmodellene til ati og nvidida er ute, slik at jeg kan finne ut hva som er best for mitt bruk. litt ekstra digg er det jo at jeg får 7500 igjen på skatten :thumbs: Så da har jeg penger til å kjøpe skjermkort og litt annet knask:D

BTW: blir morsomt å se hva prisene på 9800xt og 5950 blir nå når nye kort kommer ut...

En annen ting. Jeg har bursdag i dag jeg:D 22 år gammel ble jeg nå:

jeg fikk igjenn 8500 :devil::p Grattis med dagen :w00t:

Lenke til kommentar
endelig en person som har skjønt det... det å ha nyeste skjermkort er så oppskrytt... joda, deter kult å ha det feteste og råeste, men det er er dyrt, og ikke særlig økonomisk i det lange løp...

forskellige folk har forskjellige interesser, noen vil ha feteste grafikk-kortet noen vil ha feteste forsterkeren :roll:

og hvem bryr seg om penger ;)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et Sapphire 9800XT like før jul, men selv dette kortet har problemer med noen av de nyeste spillene i 1600x1200 med maks detaljer (sikter til kravstore Far Cry). Ja, jeg er blitt en grafikk-frik med årene som har gått, spesielt etter å ha kjøpt dette kortet! Kunne ikke tenke meg i sitte med f.eks. et GF3 igjen, men jeg har heller ikke tenkt å oppgradere med det første pga. av det.

Venter på at PCI Express kommer skikkelig, og at kortene er blitt testet opp mot hverandre. Jeg var tidligere Nvidia-fan etter jeg kjøpte GF2-MX og GF3-Ti450, men etter å ha sett og erfart ATI "knuse" de sånn halvveis med 9800XT er jeg blitt nøytral. Men jeg kan ikke nekte på at jeg håper ATI slår Nvida ned i støvlene, Nvidia har vært på toppen for lenge syns jeg.

Dessuten kommer både Doom III og HL2 på Xbox, hvor jeg ikke trenger å tenke på oppgradering, så jeg har ikke noe hastverk, tviler på at jeg får problemer med HL2 da hvis det noen gang kommer ut.

:)

Lenke til kommentar
endelig en person som har skjønt det... det å ha nyeste skjermkort er så oppskrytt... joda, deter kult å ha det feteste og råeste, men det er er dyrt, og ikke særlig økonomisk i det lange løp...

forskellige folk har forskjellige interesser, noen vil ha feteste grafikk-kortet noen vil ha feteste forsterkeren :roll:

og hvem bryr seg om penger ;)

vel, det er ikke mitt poeng... for meg så virker det som folk tror at om dem kjøper det dyreste og beste/raskeste, ikke har fått med seg at det er ett alternativ som er hakket svakere, men mye billigere...

Grunnen til dette er rett å slett at folk (f.eks på forum som dette) bidrar til å tro at bare det beste er bra nok... kan vel kalle det kjøpepress...

Endret av Da_Assassin
Lenke til kommentar

det holder i hvertfall for meg, og sikekr tfor mange andre og :roll:

Lenke til kommentar
Denne gangen handler det ikke om bildekvalitet eller speed i dagens spill, NV har bevist begge.

Hvorfor handler det ikke om bildekvalitet eller ytelse i dagens spill? nVidia er nå på høyde med ATi, men NV40 har ingenting å tilby som jeg ikke har sett med min 17 måneder gamle R9700Pro. Hva om ATi har forbedret sin AA implentasjon og samtidig har støtte for 8xMSAA? og hvis R42x har bedre ytelse i fillrate/shader begrensende spill som f.eks TR:AoD så sier det noe om hvordan det vil yte i fremtidens spill.

Lenke til kommentar

Bildekvalitet er noe som vil være avgjørende i fremtiden, tror jeg. Og der har alltid ATI vært bedre enn nVidia. 2D-kvaliteten på ATI-kort tror jeg nesten er på høyde med Matrox (Matrox er fortsatt 2D-kongen), mens i enkelte tilfeller har ATI vært langt foran nVidia når det gjelder bildekvalitet på 3D-delen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...