Gå til innhold

Hvor mange av dere skal kjøpe nye Nvidia 6800?

Vallhall

Anbefalte innlegg

jeg har faktisk en liten mistanke om at ATi ikke har noe å svare med denne gangen, ihverfall ikke på en så overbevisende måte som 6800 kom med...

Heh, vel... De er merkelig stille om dagene, men det kan jo bety det ene eller det andre det. Vel, vi får se. Vet ikke åssen X800 Pro med sine 12 pipelines ville håndtere saken , men X800 XT med 16 pipelines tror jeg vil. De har jo tross alt også høyere GPU-frekvens enn GF6800 også. Mulig de kan dra mer ifra på den måten også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har faktisk en liten mistanke om at ATi ikke har noe å svare med denne gangen, ihverfall ikke på en så overbevisende måte som 6800 kom med...

Heh, vel... De er merkelig stille om dagene, men det kan jo bety det ene eller det andre det. Vel, vi får se. Vet ikke åssen X800 Pro med sine 12 pipelines ville håndtere saken , men X800 XT med 16 pipelines tror jeg vil. De har jo tross alt også høyere GPU-frekvens enn GF6800 også. Mulig de kan dra mer ifra på den måten også.

Jaha..men NV40 har 16 pipelines den og da...som fungerer som 32(!) i gitte situasjoner...Nvidia dreit i feil skuff sist...men neppe denne gangen.. Tror de lærte hardt.. Den som lever får se. The King Is Back...hehe :p

Lenke til kommentar
The King Is Back...hehe  :p

la oss vente på ATI skal vi ?

tror jeg kan si The king is back til ATI

Veeel... Tror ikke det... Da hadde nok ATI vist hva de hadde nå...

Omtrent slik som Intel gjorde med P4EE når AMD slapp Athlon64 og Athlon FX, tror Shadder 3.0 kommer til å bli hovedargumentet for NV40, og nV kommer til å kjøre det for alt det er verdt... Vet ikke hvor, men flere steder på dette forumet har det blitt quonta at en ATi ansatt har sagt at "Shadder 3.0 will hurt badly"

Men... det blir spennende å se... NV40 er en rimelig ny arkitektur fra nVidia, R420 er kun en forbedret utgave av R3x0

Lenke til kommentar

Det er en spennende tid vi går i møte. Spenninga er nok rimelig høy hos både Nvidia og ATI akkurat nå. Håper ATI viser fram kortet sitt snart, slik at de får vist til verden at de har noe å fare med. Men for alt man vet så er ATI litt redde nå, når de har sett hva Nvidia har fått til. Tror at ATI hadde gitt ut litt info om de nye korta sine, hvis de virkelig har noe å bra å vise fram.

En annen ting er jo at Nvidia slipper korta sine ut til salg ca 1juni, samtidig som ATI har sagt at sine kort skal komme ut for salg. Så det er veldig rart at de ikke har vist fram noe.

Men i allefall så skal jeg bruke mitt 9600 pro fram til toppmodellene til ati og nvidida er ute, slik at jeg kan finne ut hva som er best for mitt bruk. litt ekstra digg er det jo at jeg får 7500 igjen på skatten :thumbs: Så da har jeg penger til å kjøpe skjermkort og litt annet knask:D

BTW: blir morsomt å se hva prisene på 9800xt og 5950 blir nå når nye kort kommer ut...

En annen ting. Jeg har bursdag i dag jeg:D 22 år gammel ble jeg nå:

Lenke til kommentar
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe verken NV40 eller R420. Mitt 9700 pro som jeg kjøpte for 1 1/2 år siden holder fremdeles koken

Er i samme båt som deg - har hatt 9700pro siden oktober 2002 eller noe, en 'evighet' i grafikk-kort-verdenen. 9700pro må være den beste hardware-investeringen jeg har gjort noensinne; aldri før har jeg opplevd at et grafikkort - eller noen annen hardware for den saks skyld - henger såpass med i så lang tid.

Neste store skritt etter 9700pro er jo faktisk ikke før nå - 1,5 år senere!

Får kanskje vurdere en oppgradering på høstparten, men pr. nå føler jeg ikke for det, og da spesielt med tanke på at jeg får 8-9 fullpris-spill til Xboxen min for det samme et nytt grafikkort koster.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli konsoll-gamer, men med tjenster som Xbox live er jeg i ferd med å bli konvertert og spiller nesten ikke på PC lenger :)

Hehe, sitter i samme båt og jeg har ikke tenkt til å oppgradere med det første :)

Lenke til kommentar
Raptor' date='16/04/2004 : 03:02'] Men... det blir spennende å se... NV40 er en rimelig ny arkitektur fra nVidia, R420 er kun en forbedret utgave av R3x0

Husk at Ati ikke har kommet med noe 'helt nytt' på snart to år da - det er ikke rare forskjellen teknisk på 9800XT, 9800pro og 9700pro - sistnevnte kom jo på markedet høsten 2002.

Forhåpentligvis er det mer enn bare tweaking av eksisterende arkitektur denne gang, men at Ati går langt forbi Nvidia tror jeg ikke.

La oss håpe at ytelsen på toppmodellene blir omtrent den samme - hvis en av partene har betydelig bedre ytelse vil prisene holde seg (altfor) høye lenge enn om det er hipp som happ hva man velger.

Lenke til kommentar

Grattis da AvIOn! :thumbs:

Jeg kjøper kanskje 6800ultra når socket939 og PCIe kommer. så vi får se til høsten.

9600pro'en holder mål enda, voltmodden hjalp og, så vi får se.....

Edit: Det nyeste fra ATi er vel 9600 med 0.13 mikron, mot alle de andre på 0.15

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
En annen ting. Jeg har bursdag i dag jeg:D 22 år gammel ble jeg nå:

:fun: Happy birthday to you, happy birthday to you... [tutelyd fra sånn tute som ruller ut...] :fun::w00t:

Ellers er jeg nesten litt overrasket over hvor mange fornuftige mennesker det er her på forumet. Hadde egentlig forventa mange "bare må ha X800XT/6800U når det kommer" poster. :p Venter på midrange versjonene jeg, hvis jeg gidder å oppgradere nå. 9700pro'en min klarer seg greit foreløpig, spennende å se om det kan dra HL2/D3 da...

Lenke til kommentar
Kan vel ta med hva John Carmack sa om NV40.

quote:

--------------------------------------------------------------------------------

"As DOOM 3 development winds to a close, my work has turned to development of the next generation rendering technology. The NV40 is my platform of choice due to its support of very long fragment programs, generalized floating point blending and filtering, and the extremely high performance," said John Carmack, president and technical director of id Software

--------------------------------------------------------------------------------

John Carmack er en pussig fyr da. Han pleier i perioder å sitte på gangen å programmere fordi han tror de andre i id ikke jobber. Etter å ha lest boka om han og John Romero forsto jeg at han skifter mening like fort som andre skifter sokker. Jeg misstenker at han fortsatt er "pissed" over at en fyr hos ati (som fikk sparken) slapp en tidlig alpha versjon for en stund tilbake. Jeg tror nok ati har noe tilsvarende i ermet til r420...

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Legg merke til at Nvidia sine antatte priser for 6800 er 100$ mindre enn Ati's antatte priser for sine nye kort. Så; om ytelsen blir jevngod mellom disse kortene, så har ati en taper hånd om kortene blir 1000kr (rundt regnet) dyrere.

Men markedet vil vise. Ingen vits å diskutere hva som er best før man får målt de mot hverandre.

eller hva? :hmm:

Endret av RomanzoR
Lenke til kommentar

Det blir nok et 6800U på meg også :)

Jeg tror ærlig talt ikke ATI har noe i ermet som slår dette kortet. 16 pipeline versjonen kommer kanskje i nærheten, men driver opplegget til ATI suger i forhold til nVidia (jeg har både nVidia og ATI kort i spillboksene mine så jeg vet hva jeg snakker om).

Lenke til kommentar

Hvis det ikke kommer noen overbevisende previews(/benchmarks) av R420 før NV40 havner i butikken tror jeg at jeg kommer til å kjøpe meg et 6800U. Jeg har jo råd til det så why not...har jo råd til å bytte til ati når det kommer og :p

Er jo ikke lenge til skattepenger og feriepenger, så kan jo tære litt på reservene ;)

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å vente på testresultatene fra ATI R420 som så mange andre. Kipt å sitte med et GF 6800 kort til ørten tusen dersom ATI sitt er bedre til ca. samme pris. Må uansett oppgradere hele maskina mi, da jeg sitter på en Pentium Celeron 1,3 med GF3 Ti500. Så jeg kommer nok til å drøye til PCIe-utgaven lanseres.

Lenke til kommentar

Jaha..men NV40 har 16 pipelines den og da...som fungerer som 32(!) i gitte situasjoner...Nvidia dreit i feil skuff sist...men neppe denne gangen.. Tror de lærte hardt.. Den som lever får se. The King Is Back...hehe :p

Dere skal bare se dere når di for testa X800, så skal dere få se at Nividia 6800U vil ryke ut nokså fort!!! jeg garantere 100% :yes: på det, etter det jeg ha hørt og sett da!! :devil:

NVIDIA MÅ SI SLAGET ER TAPT!!!! :dontgetit:

Mens ATI vil ta "tronrn" igjen dette kvartalet og!!! :w00t:

MUAHAHAHAAH§§§ :devil:

Lenke til kommentar

Dere skal bare se dere når di for testa X800, så skal dere få se at Nividia 6800U vil ryke ut nokså fort!!! jeg garantere 100% :yes: på det, etter det jeg ha hørt og sett da!! :devil:

Synes det er artig å lese innleggene dine.

Keep up the good work! :p

Lenke til kommentar

Ro ned litt da...

Skjønner godt at du er en ATi Fan boy.

Jeg var nVidia fan boy, mens nå er jeg nøytral.

Det som er best er best!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...