Gå til innhold

Hvor mange av dere skal kjøpe nye Nvidia 6800?

Vallhall

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kommer nok ikke til å kjøpe verken NV40 eller R420. Mitt 9700 pro som jeg kjøpte for 1 1/2 år siden holder fremdeles koken

Er i samme båt som deg - har hatt 9700pro siden oktober 2002 eller noe, en 'evighet' i grafikk-kort-verdenen. 9700pro må være den beste hardware-investeringen jeg har gjort noensinne; aldri før har jeg opplevd at et grafikkort - eller noen annen hardware for den saks skyld - henger såpass med i så lang tid.

Neste store skritt etter 9700pro er jo faktisk ikke før nå - 1,5 år senere!

Får kanskje vurdere en oppgradering på høstparten, men pr. nå føler jeg ikke for det, og da spesielt med tanke på at jeg får 8-9 fullpris-spill til Xboxen min for det samme et nytt grafikkort koster.

Hadde aldri trodd jeg skulle bli konsoll-gamer, men med tjenster som Xbox live er jeg i ferd med å bli konvertert og spiller nesten ikke på PC lenger :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

For min del blir det sannsynligvis NV40 om jeg skal kjøpe noe av det nye. Selv om R420 yter bedre så er det punkter nVidiakort tradisjonelt har vært bedre på, nemlig overklokking av fsb (ht i mitt tilfelle) uten agp lock, mitt radeonkort er det som bremser vidre overklokking. Så det blir nVidia om ikke forskjellene er for store.

Lenke til kommentar

Nope, skal nok ikke kjøpe Gerforce 6800 Ultra. Kanskje prøve å vinne et, men kommer ikke til å kjøpe et nei. Med annet jeg får et til 1500kr da. :p

Jeg venter på NV50u jeg. Også kalt Geforce 8800 Ultra. :D

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Kommer sikkert til å kjøpe eit brukt ATI 9800pro om ikke så alt for lenge. Det er jo først nå at spill virkelig begynner å virkelig utnytte kraften/teknologien i ati9800/nv5900. Kunne sikkert fortsatt brukt mitt Geforce 4600 til til ut på høsten, men det er irriterende å vite hvor bra grafikken er i FarCry med alt på maks, mens eg bare kan kjøre det med medium innstillinger. Å ha detaljer på maks har alltid vært et must for meg, og det klarer jo ati9800 i 1024x768+ uten nesten noe "lag". Har vanskelegig for å tro at det kommer spill som er noe særlig høyere krav til grafikk enn FarCry, HL2 og Doom3 før til langt ut i neste år (kanskje å ta litt hardt i, men vil faktisk anta noe slikt) Har jo kunne kjørt det fleste spill til dags dato på høyeste kvalitet (vil fortsatt kunne gjøre det) og da er det snart et år siden ati9800 kom på markedet.

Men pga problemer med å kjøre alle spill med full kvalitet så ser eg dette som et supert tidspunkt å kjøpe eit ati9800pro og flashe det til XT.

Lenke til kommentar

blir spennende å se om 6800 kanskje blir en fjasko som FX5800, men vil ikke tro det. Får virkelig håpe at Nvidia klarer å komme til bake på 3dmarkedet. Men hvis noen er interisert skal jeg kanskje selge mitt 9800pro med XT bios, det klarer å klokke veldig bra med kun luft, ingen modd's er gjort untatt at det sitter på en Artic Cooling VGA silencer. Kortet klarer lett å benche på 495 @ core og 390 @ mem :thumbs: Så jeg får råd til et X800 kort, så kommer jeg til å bruke et GeForce 2 MX400 imellom tiden :cool: , hvis noen kjøper som sagt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...