Frugy Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hvordan fjerner jeg skrivebeskyttelsen på en mappe? Egenskaper - Read-only funker ikke å fjerne. Den J***A beskyttelsen kommer tilbake hele tiden. Noen som kan hjelpe meg her? Dette irriterer meg grønn!! Frugy Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 *bump* (beklager om det ikke er lov å "bumpe" tråder men dette problemet irriterer meg grenseløst!) Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) høyreklikk mappen - egenskaper/properties Der kan du huke av for skrivebeskyttelse eller ikke. edit: må lese bedre nå Prøv å stille NTFS-rettigheter under arkfanen "sikkerhet" Endret 14. april 2004 av ob1 Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Hmm.. Nå har jeg logget inn som Administrator og erklært eierskap av mappen og alle filene, og alle funksjoner for å gi full tilgang jeg overhodet fant! Men fungerer det? Neida, samme greiene hele tiden. "Access denied" er en setning jeg ikke blir altfor glad å høre resten av kvelden.... Edit: Skriveleif Endret 14. april 2004 av Frugy Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 ja, men NÅR får du "access denied"? når du skal åpne mappen? opprette en mappe? åpne en fil? lagre en fil? Jo mer info du gir, jo lettere er det å hjelpe deg. Lenke til kommentar
Frugy Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Får det når jeg vil overskrive den, endre navn og slikt. Når jeg logget inn med Administrator kunne jeg faktisk ikke gå inn i mappen filen ligger i engang, uansett hvor mye rettigheter og eierskap jeg erklærte Lenke til kommentar
jocke Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Kan være fordi filen er i bruk. Uansett, har hatt et liknende problem før - det har med eierskaptingen å gjøre. Gi meg morgendagen, så skal jeg finne frem den gamle windowsproblemloggen min Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Har du gått på arkfanen "sikkerhet" og gitt deg selv skrivetilgang? Hvis "sikkerhet" ikke vises må du fjerne "enkel fildeling": i windows utforsker - verktøy - mappealternativer - vis. Fjerne enkel fildeling. Lenke til kommentar
DieBert Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Får det når jeg vil overskrive den, endre navn og slikt. Når jeg logget inn med Administrator kunne jeg faktisk ikke gå inn i mappen filen ligger i engang, uansett hvor mye rettigheter og eierskap jeg erklærte Har en kompis som hadde tilsvarende problem. Han hadde Win XP Hjemme Versjon med enkel-fildeling aktivert. Problemet forsvant helt av seg selv når han skrudde av enkel fil-deling. NB: Dette skjedde for over 1 år siden - det er ikke sikkert jeg husker rett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå