Gå til innhold

konvertere mange bmp-bilder til JPG samtidig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk skal du ha superodd2!

Jeg åpner mange bilder i med file-open og trykker på open. nederst i venstre hjørne står det da 1/125. men nå jeg redigerer bildet , og saver , skjer det bare med det ene bildet hvis du skjønner hva jeg mener. hvordan skal jeg kunne redigere alle på en gang? er det mulig?

Lenke til kommentar
Jeg åpner mange bilder i med file-open og trykker på open. nederst i venstre hjørne står det da 1/125. men nå jeg redigerer bildet , og saver , skjer det bare med det ene bildet hvis du skjønner hva jeg mener. hvordan skal jeg kunne redigere alle på en gang? er det mulig?

Mener det kunne gjøres ved å gå inn i "explorerer"-delen til acdsee, markere filene du vil konvertere og velge "CONVERT" eller noe. Håper dette hjelper

mvh Jan Ove

Lenke til kommentar

"Browse" kalles vel funksjonen; og den finnes både i menyen og på en knapp oppe til venstre. Så kan du velge de bildene du skal konvertere og trykke "Modify"-knappen der du velger "Convert file format". (ACDSee 6.0)

Et annet greit program for selve konverteringen er GraphicsConverter (gratis), som er spesialdesignet for formålet. ACDSee har naturligvis mange andre nyttige funksjoner..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
hei jeg driver å konverterer en del bmp-biler til JPG for å få ned størrelsen i kb.

men det tar så innmari lang tid. har noen tips til et program (helst gratis) jeg kan bruke for å konvertere mange bilder på kort tid?

Hadde samme problemet for en stund siden og fant frem til gratisprogrammet XnView. Det er sinnsykt raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...