Gå til innhold

PowerBook eller tilsvarende PC

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en bra spekket Apple Powerbook 15". Ved å kjøpe denne i USA må jeg ut med ca. 15K. Alternativt vurderer jeg en CL1557 e.l. kjøpt i Norge, samme pris.

God oppløsning på skjermen (mer enn 1024x768) er et minimum, 4 kg er for tungt, OS er uvesentlig.

Hvilken maskin gir meg mest ytelse og nytelse?

Takk! :hmm:

Endret av Poptimus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann, jeg skulle også kjøpe en laptopp, og da vurderte jeg en windows pc men jeg dro innom fotoknudsen og testet powerbooken. Og etter litt tenking ble den en 15" g4 powerbook som jeg i dag er så sinnsykt fornøyd med. Den har alt og gjør alt..

Kjøp en pb og du kommer til å bli fornøyd, og desuten hvis du får en 15" pb med masse ram for 15k så er det kjempe billig..

Gå for pben du!

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Maskinen vil hovedsaklig bli brukt til Office, men jeg anser allikevel meg selv som en relativt krevende bruker. Kommer ikke til å spille, men er avhengig av god skjerm for å kunne jobbe effektivt i flere programmer parallelt.

Visse programmer jeg bruker er ikke tilgjengelig på OS X, og dette regner jeg med å løse ved å sette opp en terminalserver.

Mitt største ankepunkt mot Mac er hvor snart det kommer en oppgradert PowerBook - kan ikke fordra følelsen av å gjøre et dårlig kjøp :)

Lenke til kommentar
Mitt største ankepunkt mot Mac er hvor snart det kommer en oppgradert PowerBook - kan ikke fordra følelsen av å gjøre et dårlig kjøp :)

Det kommer ny Powerbook snart, ville ha ventet, den som er på markedet

nå er litt gammel... Men det er ikkje G5 som kommer, men en raskere

G4 prossesor.

Du kommer ikkje til å angre på en PB :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...