Gå til innhold

Fra mIRC til Kortsluttet HK

StarNa

Anbefalte innlegg

Hei alle data guruer!

Har et stort problem akkuratt nå!

Det lyder som følger: Jeg klarte selvfølgelig (dumme meg) å trykke på en av disse "internett-linkene" på IRC...jeg vet at disse er virus, men jeg tenkte ikke på det i dette øyeblikk.. det som da skjedde er at den loada internett explorer på vanlig måte, og det så ut til at de skulle komme en side fram (helt hvit skjerm), men så: "Logger Av", så Bruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuum, ja...der var pc'en slått av!

Så da tenkte jeg..hmm..jaja..å slo den på igjen, men...den starta og den dura i 5 sec, før den plutselig slo seg av igjen!, jeg slo på, den slo av! osv osv..

dette var samme dag som jeg hadde et "minilan" så jeg ble ganske sur..

Så jeg tenkte:" For morroskyld tar jeg fra hverandre pc'en å setter den sammen igjen! (BAD MOVE!)..jeg har bygget pc'er før så det var ikke erfaingen som var feil, det var korttidsminnet mitt....jeg trak ut alle "pin-kablene" de som kommer fra power switch osv...men tenkte ikke på kombinasjonen...så da jeg satt den sammen fikk jeg ikke starta fordi jeg huska ikke hvordan skal sitte.. (Har Soyo KTT Dragon Lite, (tror jeg)). MEn nå er jeg rimelig sikker på at jeg har prøvd alle kominasjoner, men den vil ikke starte... det er lys på HK..så det er strøm på det...det er ikke knappen det er no feil med...har testa flere... HVA KAN HA SKJEDD??? kortsluttning i pin kontakten? Noen som har noen formeninger om hva jeg burde gjøre!?

Og det med dette "viruset"...En IKT mann på skolen sa jeg burde lage en "Norton Virus Oppstarts diskett" i tilfellet det var et "MINNE VIRUS" som lå i boot sektionen på pc'en....vennene mine prøver å lage det, men det hjelper lite når pc'en ikke starter....

Noen som har noen andre forslag til hva dette kan være siden pc'en bare slår seg av igjen?

Har tatt ut klokkebatteriet å "ladet" det på formodning fra en annen kompis...

PLZ TA DEG TID TIL Å LESE DETTE, DA PC'EN ER LIVET MITT :cry::cry:

Mvh

StarNa of #Team-Fabulous

Beklager langt innlegg, men håper på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbelt og trippel-sjekk at du har kopla strømbryteren riktig (på pwr_on).

Sjekk m du får starta maskinen uten unødvendig fjas som harddisker, CDROm, floppy, PCI-kort etc. Kun HK, RAM, CPU og skjerm. (og kjøling seff).

(Noen ganger står det soft_on, pwr_sw e.l. istedenfor pwr_on)

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Huff, kjipt problem! Du kan ikke ha slått brikkesettet eller en annen del av hovedkortet anni en kant når du tok hele maskinen fra hverandre? Eller skadet prosessoren? Hvis du har annet hovedkort å prøve med, så gjør det. Prøv også å bytte prosessor og ram, for å se om du kan få på maskinen med litt annen hardware, så du finner ut hva som eventuelt er ødelagt.

Lykke til! :thumbs:

Lenke til kommentar

...hadde samme problemet en gang, da jeg ikke hadde pc'en koblet i jorda kontakt.

Jeg prøvde alt mulig, og var helt fra meg, men da jeg tok med pc'en til en kamerat som skulle se på den, starten den! :D

Det var alt som skulle til for meg, en jorda stikk-kontakt ;)

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
det som er merkelig da. At hovedkortet får strøm. Prøv å ta ut hovedkortet og start opp mens det ligger på den antistatiske posen

Ack! Er du helt tullete!?

Den antistatiske posen LEDER STRØM på utsida, så det blir nesten det samme som å legge det rett på ei metallplate. ALDRI ALDRI ALDRI start opp ting som LIGGER PÅ antistatiske poser!

Lenke til kommentar

Tipper det er power & reset knappen fra kabinett til hk du har koblet feil. Enten at du har koblet i feil pin, eller feil vei.

Det du kan gjøre for å få startet pc'en opp, er å dra et flatt skrujern over alle de pinnene. Da SKAL PC'en starte, men du trenger likevell skjema for å få alt til å bli riktig igjen.

-z00l-

Lenke til kommentar
det som er merkelig da. At hovedkortet får strøm. Prøv å ta ut hovedkortet og start opp mens det ligger på den antistatiske posen

Den antistatiske posen LEDER STRØM på utsida, så det blir nesten det samme som å legge det rett på ei metallplate. ALDRI ALDRI ALDRI start opp ting som LIGGER PÅ antistatiske poser!

Det spørs hva slags pose den kom i det... Om det er slik en tynn pose så er den lik på begge sider.

Lenke til kommentar

Hm... La meg si en klar ting han har ikke kobla sw pwr feil!!! :thumbs: Fordi ¨når han trykker på knappen kommer det lys. Skjønner? Da er det jo liksom noe gale med hardwaren fek.s Hk, Ram, CPU Til og med skjermkort kan det være som kortslutter noe sjekk alt ;)

Lenke til kommentar

Krysssjekke? Det man gjør er å pelle ut alt untatt hk,psu og powerknapp, pluss ei vifte så du hører det starte, funker det ikke, så er det noe galt med enten PSU eller HK.

Kan hende man må dytte i en cpu og, husker ikke så veldig godt, men jeg _Veit_ at ram, skjermkort, hdd, og alt annet rart ikke trenger å stå i for å starte en pc ;)

Lenke til kommentar

Det spørs hva slags pose den kom i det... Om det er slik en tynn pose så er den lik på begge sider.

Spiller ingen trille. Hele funksjonen til en slik pose er å utjevne elektriske nivåer på alt som berører, altså ved å lede strøm. Både innsiden og utsiden er like, ja, i det at DE LEDER STRØM, og kan forårsake kortslunting i ALT som ligger på dem og får strøm påsatt.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha bytta ut de vesentlige komponentene og testa en etter en (HK, CPU, RAM, Skjermkort osv.) og koblet ut det man ikke trenger (HD, CDROM, evt. Kald kathode osv.) Da skal man til slutt komme fram til hva som er feil. Dette virker som at det er CPU som er gåen. Hver gang jeg knærter en CPU så kommer det samma bildet/lys på pcen min. (Skjedd 2 ganger :p)

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest manualen..satt ALLE pinsa riktig, men den starter fortsatt ikke..har prøvd med en annen power knapp, men det hjalp ikkeno... Det er lys på HK, sånn LED...den lyser grønt som definerer strøm...er det da pinsa som er fucka!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...