Gå til innhold

Nasjonale tester


Anbefalte innlegg

Litt Off topic her, men jeg vil bare si at svaret på den sjokolade og brus oppgaven var 16 et eller annet for begge 2. Og for dere som ikke går på ungdomskolen hva bryr det dere hva vi gjør eller ikke. Det er våres liv, ergo bør vi bestemme MYE mer av hva vi skal gjøre eller ikke gjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og for dere som ikke går på ungdomskolen hva bryr det dere hva vi gjør eller ikke. Det er våres liv, ergo bør vi bestemme MYE mer av hva vi skal gjøre eller ikke gjøre

Dummeste jeg har hørt... lenge til du er myndig og ansvarlig nok til å ta avgjørelser som påvirker livet ditt i så stor grad som spørsmål om utdanning.

 

Verden fungerer nok ikke slik du later til å tro...

Lenke til kommentar
Ja, det er vel derfor man kan velge videre utdanning etter 10. klasse...

_Etter_ 10.klasse ja... I tillegg til et flott sikkerhetsnett som gjør at du kan velge om igjen hvis du gjør noe feil, og rådgivere, lærere, foreldre osv som kan hjelpe deg å velge riktig.

 

Du får også ifølge loven litt flere rettigheter etter du har fylt 16.

 

Du har mao stor grad av handlefrihet til å velge deg en videre utdanning, men det er som sagt et sikkerhetsnett som kan hjelpe deg ut av feilvalg osv.

 

edit:

Hvorfor skal voksne bestemme nesten alt i MITT liv? Utdanningen MIN burde ikke voksne ha noe med å gjøre! Fordi om jeg er 16 så er det mitt liv!

 

Dette er sikkert noe du kommer til å skjønne når du blir... voksen.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Og for dere som ikke går på ungdomskolen hva bryr det dere hva vi gjør eller ikke. Det er våres liv, ergo bør vi bestemme MYE mer av hva vi skal gjøre eller ikke gjøre

Jeg bryr meg om de nasjonale prøvene fordi jeg tror de er en del av en plan for å markedsrette skolene slik at det blir enklere å privatisere de.

 

@hvem det nå enn var som sa noe om skolevalg på grunnskolen: Flere og flere kommuner innfører såkallt "fritt skolevalg" i grunnskolen. Man skal kunne velge hvilken ungdomsskole man vil gå på. Dog så finnes det ingen inntakskriterier. Og mange steder fører det såkallte frie skolevalget til at ungdommer blir tvangsflyttet fra den nærmeste ungdomsskolen til en annen fordi den nærmeste er full.

Lenke til kommentar
Dette er sikkert noe du kommer til å skjønne når du blir... voksen.

 

 

Nei det kommer jeg aldri til å skjønne. Vokse skal alttid vite best og alltid har rett. Men slik fungerer nok ikke verden :nei:

Såså, du vokser nok fra det.

 

Når skal fjortisser skjønne at det ikke er "kult" å krangle med foreldre om absolutt alt og at du ikke er nødt til å være uenig med de slemme voksne?

Lenke til kommentar
Når skal fjortisser skjønne at det ikke er "kult" å krangle med foreldre om absolutt alt og at du ikke er nødt til å være uenig med de slemme voksne?

 

Jeg krangler nesten aldri med foreldrene mine. Å kalle meg for en "fjortiss" bare fordi jeg er for et litt friere samfunn er bare dumt! Hvorfor ikke samarbeide med elever for å lage et bedre opplegg sånn at alle får en bedre undervisning, istedenfor å tvinge oss til å ta en dum prøve ;). Du må da forstå at det er irriterende og ikke bli hørt når du har noe å si?

Lenke til kommentar
Halvparten av min klasse leverte blankt, og dere som får trusler om nedsatte karakterer i orden/oppførsel kan bare si at hvis de skulle ha gjort det måtte du ha fått brev med hjem før påske :) (10. klasse)

Bare tull, du kan bli satt ned like vel. Du skal få varsel om du står i fare for å bli satt ned, men hvis overtredelsen er alvorlig kan de sette deg ned.

 

Så du mener det er fritt frem etter påske?

Er desverre ikke så enkelt...

Lenke til kommentar
Bare tull, du kan bli satt ned like vel. Du skal få varsel om du står i fare for å bli satt ned, men hvis overtredelsen er alvorlig kan de sette deg ned.

 

Så du mener det er fritt frem etter påske?

Er desverre ikke så enkelt...

Slik det fungerer på min skole har vi fått beskjed om.

Mulig de kan gjøre noe hvis det er et alvorlig tilfelle, men det skal nok være langt mer alvorlig enn å boikotte en prøve.

 

Ja, det er egentlig fritt frem etter påske, men du kan risikere å ikke gå opp i faget/orden og oppførsel.

Vi fikk beskjed fra administrasjonen om at de ikke kunne gjøre noe med karakterene våre, så straff måtte bli i form av en parade eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...