Mushaboom Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 På min skole er det offisielt TO anmerknionger ved forsentkommning til heldagsprøve. Uansett type. Vår mattelærer ville nok bruke en slik test også som grunnlag til standpunktkarakteren, ergo, en blank besvarelse er bare dumt. Skolen bør være markedsrettete! Akkurat. Det gjør da vel ingenting!?!! Clemet gjør en kjempejobb! Lenge leve Clemet! Hvilken type skole går du på? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Ungdomskole. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kan ikke si jeg helt ser problemet med å ha en nasjonal test. Om det er for å kartlegge hvor man må legge inn mer krefter for å forsterke elevenes kunnskaper, eller om det er for å se hvor i landet de har best lærere. Ville dere fåttt en slik test uansett om den var nasjonal eller ikke? Å nekte å ta en slik test i protest viser vel bare hvor tette i pappen ungdommen er og at det kanskje er på tide at de lærer sin plass her i livet? "Å nei, hele landet skal ha samme matte prøven, nei det kan de kreve at vi skal gjøre, fy fillern så slemt. Vi nekter" Glad jeg er ferdig, for 16 år siden... des,OUT! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Helt enig. De som nekter gjør det bare for å nekte, ikke fordi de egentlig mener noe. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Syns matteprøven var vanskelig jeg... Den vi hadde i dag. Spesielt oppgaven med sjokoladen og brusen.. hjelp! :S Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Kan ikke si jeg helt ser problemet med å ha en nasjonal test. Om det er for å kartlegge hvor man må legge inn mer krefter for å forsterke elevenes kunnskaper, eller om det er for å se hvor i landet de har best lærere. Ville dere fåttt en slik test uansett om den var nasjonal eller ikke? Å nekte å ta en slik test i protest viser vel bare hvor tette i pappen ungdommen er og at det kanskje er på tide at de lærer sin plass her i livet? "Å nei, hele landet skal ha samme matte prøven, nei det kan de kreve at vi skal gjøre, fy fillern så slemt. Vi nekter" Glad jeg er ferdig, for 16 år siden... des,OUT! Så hvis skolen då begynner å lære elevene bare det de vil få på den prøve, og ikke stort annet, de gjør hva som helst for å virke som en god skole. Vi får A- og B-skoler hvor lærere og elever flytter rundt for å alltid være på beste skole. Slik at det blir et større skille mellom de som har råd til å gå på de gode skolene og de som ikke har det (må gjerne flytte rundt om kring. Det er ikke alle som bare kan pakke sakene og flytte når som helst.) Og en intern konkurranse som kan skape dårlig stemning og samhold mellom elevene. Folk blir gjerne sure fordi det er enkelte elever som trekker ned snittet osv.. Ser du ikke dette som problemer? Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Så lenge alle følger PENSUM? Nei, jeg ser ikke det som et problem. Og det gjør nok ikke du heller... des,OUT! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Testene går så vidt meg bekjent utenfor pensum. De tar også opp viktig tid for lærerne, de kan brukes til markedsretting av skolene og det er ikke satt av ei krone til å forbedre resultatet. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Siden man ikke har skolevalg i ungdom, eller barneskolen, hva er da problemet? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 du har vel det i utgangspunktet, man kan søke om plass på hvilken som helst skole. Dog tror jeg ikke det skjer at man bytter skole bare pga. dårlig resultat på en test. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Synes ikke den med brusen og sjokoladen var noe særlig vanskelig, men det var noen andre oppgaver jeg sleit litt med.. Tror det var en jeg ikke svarte på i første del... Vanskelig å huske åssen man gjorde ting på barneskolen, uten kalkulator Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det er vel ikke noen som har fotografisk-hukommelse og kan sende meg oppgavene. Jeg vil vite hva folk blir utsatt for Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Skjønner ikke helt at dette er en sak i det hele tatt... Ungdomsskolen betyr jo ca. så <> lite uansett (hvis du skal på allmenn, på andre studieretninger må du vel ha noe karakterer å vifte med). Uansett konkurranse mellom skolene kan bli både bra og dårlig. Det er vel _ingen_ som vil ha det slik som i England? Lærerene jobber bare i forhold til eksamen, med bare tavleundervisning og de går aldri utenom pensum. Det er helt latterlig, bare for å komme høyere opp på en liste som publiseres i avisene. Det er ikke karakterene som er viktige, men hva elevene virkelig lærer. Folk som bare pugger og pugger og ikke lærer en dritt er ikke bedre en de som lærer noe, men som får dårligere karakterer fordi de ikke pugger. Lenke til kommentar
lugah Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 fy faen til møkka oppgave... jeg brukte 10min på del 1 og 15 min på del 2, da hadde jeg 1time og 25min til soving det går det... Altså det ble nesten blankt bare svarte på de ALLER letteste oppg... Læreren min truet med og sette meg og de andre som leverte blankt ned i oppførsel.... det er ikke særlig fett men da får de ange Jeg har nemlig noe på læreren som er sinnsykt flaut for han... Når duden hadde brekki begge armene sine måtte mora han og kjerringa hans tørke han i ræva etter han hadde vært på dass...! Han gikk med gips et halvt år... Han blir helt RØD i trynet når jeg nevner det for han... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 og ved å si det, så tror du at du _IKKE_ blir satt ned i oppførsel? jaja... gjør som dere får beskjed om, kjemp heller mot nynorsken... Lenke til kommentar
lugah Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 og ved å si det, så tror du at du _IKKE_ blir satt ned i oppførsel? jaja... gjør som dere får beskjed om, kjemp heller mot nynorsken... det er akkurat det jeg ikke blir,... det er flere elever som nå går 1gym som sa det.... de fikk bra karaketere.... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Ungdomskole. Hvilken skole går egentlig Jokke på? Jeg går på Katta, for all del, ikke før deg forplikta til å svare Jokke, barer lurer jeg... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Hva er egentlig målet med testen? Skal den kartlegge landsgjennomsnittet, eller sammenligne skolene? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Halvparten av min klasse leverte blankt, og dere som får trusler om nedsatte karakterer i orden/oppførsel kan bare si at hvis de skulle ha gjort det måtte du ha fått brev med hjem før påske (10. klasse) Prøven skal heller ikke påvirke karakterene på NOEN måte på min skole. Jeg har fått intrykk av at det er de færreste som boikotter uten grunn. Personlig boikotter jeg fordi prøvene er lagt altfor dårlig opp; det virker som et hasteprosjekt... Personer med handicap får ikke bruke andre hjelpemidler/mer tid enn andre elever, noe som gir et helt galt inntrykk av hvor flinke disse elevene er. Jeg har en i klassen min som er synshemmet, og som derfor leser tregere enn andre. Hvis han skulle fått karakter på norskprøven i lesing ville han fått en utrolig dårlig karakter fordi han ikke ville blitt ferdig, men er han dårlig til å lese? Nei. Han leser som en villmann hjemme der han for tiden holder på med den 10. boken i serien Wheel of time, så han er ikke dårlig i lesing. Min mening om saken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå