Gå til innhold

Lett kabinett

Anbefalte innlegg

Har tenkt og bygge meg et kabinett.. tror jeg skal bruke en bruskasse som ramme og dekke den med alu plater.

-

Problem: JEG VET IKKE HVOR JEG KAN KJØPE ALU PLATER! :blush:

Løsning: Noen av dere der ute kan fortelle meg det. :)

-

Dette er et kabinett jeg skal bruke når jeg er på lan og lignende. Målet er og få det så lett som mulig men alikevell være ok og se på.

Takker for alle svar :D (som jeg håper kommer)

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lykke til da! Noen tegninger?

Nei, har ikke det enda.. har det i hodet... men skal ordne med tegninger etter hvert.. og da blir det worklogg

:D

Stilig kan du fortelle meg hvordan man fester hardware inni en sånn bruskasse.

Har ikke den mange humper og klumper??

Kan vel bli litt problematisk uten drastiske grep, men lykke til.! :thumbs:

Lenke til kommentar
Lykke til da! Noen tegninger?

Nei, har ikke det enda.. har det i hodet... men skal ordne med tegninger etter hvert.. og da blir det worklogg

:D

Nei, det er ikke så vanskelig.. jeg har en plate fra et annet kabinett som jeg vester HK på, det andre ordner jeg med noen mettal greiser... har tenkt på det meste.. det er ikke mange humper og klumper ien bruskasse... (for 1,5L flasker)

kan leggeinn et bilde...

Kasse.jpg

Edit: Bildet

Endret av Zipp0
Lenke til kommentar
koffer ikke bruke plexi i steden for stål?, du kan jo bare lakke plexin på baksia, men stål er jo mye tøffere :cool:

Plexi er så gantete om jeg ikke sliper det ned da.. det kommer til og være plexi på den ene siden.. og det er vekten som er det viktigste her, det er forfor jeg skal skjæreav en del va plasten på kassen også. alu er veldig lett..

-

Og så du/dere vet det: dette kommer til og bli lan kabbis.. jeg har et cheiftec biggtower nå... det er ikke det letteste og tamed på lan.. :ermm:

Lenke til kommentar
hmm... du kan jo bygg den i ei lita eske da ;) som man kjøper på biltema, clas.. eller i e koffert (bare et forslag)

Ja, kan sikkert det. men jeg vil ha litt stødighet i kabinettet, og jeg har hassen fra før. og målene plasser bra.

Lenke til kommentar
trur jeg skal prøve meg på bruskasse kabinett, drar en del på lan, å trenger ett brukbart kabinett, har ett chieftec kabinett dem veier jo 20 kilo :no:

du har akkurat samme kabinett som jeg har da.. uten hardware 17kg.. men: 20kg

Lenke til kommentar
Håper du har tenk til å lakkere den bruskassa i en eller annen farge...

kommer til og lakere den innvendig... uitevendig blir det ikke visenes.. men jeg har funnet ut at det koser meg 400 kr i alu plater.. så jeg må spare litt... synd ikke penger vokser på trær ass :cool:

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids høre hos blikkenslager eller andre butikker der de selger plater. Hør om de har noen rester, det får du enten gratis eller billig, du trenger jo ikke så mye på en bruskasse da...

K33p Up Th3 G00d W0rk :thumbs:

Nei, trenger ikke så mye, så får se..

-

Jeg har sattin hardware nå.. det blir ingen update i helgen... grunnen er at jeg skal på lan, men jeg skal legge ut et bilde av hvorsan det serut akkurat nå..

ikke spess bra nå. siden jeg ikke kunne feste noe oppe i kassa..

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke så vanskelig.. jeg har en plate fra et annet kabinett som jeg vester HK på, det andre ordner jeg med noen mettal greiser... har tenkt på det meste.. det er ikke mange humper og klumper ien bruskasse... (for 1,5L flasker)

kan leggeinn et bilde...

Trodde du mente 0.5 l bruskasse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...