kheen Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har sett litt på de to hk, og begge virker veldig bra, men er det slik at kt3 ikke matcher GF4 så altfor bra? Jeg har nemlig planer om GF4..hva er det beste hovedkortet? setter pris på alle svar :smile: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Har ett Asus A7V333 hovedkort selv, funker utmerket det. Stabilt er det også. Hvis du skal overklokke mye så vil ett Abit KR7A-133 kort være bedre. Lenke til kommentar
tordtheman Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg troddde at ASUS A7V333 bare var socketA hk jeg. Tar jeg feil da? Lenke til kommentar
kheen Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Hovedgrunnen til at jeg ønsker å kjøpe 333 kort er jo at jeg vil kunne benytte 333Mhz minne, ja det er bare til SocketA, men vil et slikt ABIT være det beste valget ? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg hadde gått for Asus. Lenke til kommentar
kheen Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Hovedkortet skal brukes en del til overklokking, spilling, men først og fremst skal det være `stabilt`, og greit og bruke..BTW: jeg skal ikke benytte meg av RAID..Tar imot alle svar. :wink: Lenke til kommentar
aslak Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Hei! Gå for Msi kortet. Eg skal ha detta sjølv også.... Har sett litt rundt på nettet, og det e ikkje det at msi korta ikkje støtta Geforce 4, men at Geforce 4 bære støtta nokken få hovedkort.... ....Derfor he Geforce 4 blitt utsatt nokk en gang! Før nokken spør om det: Ja, dei selg nokken geforce 4 i utlandet men dei støtta nesten ingen hovedkort... det e det Geforce 4 produstentane held på å fikse.... Gå for all del for MSI kortet - det er bære problem med Abit kort.... eg hadde eit Abit kt7-raid, men det var defekt når eg fikk det.... Håper detta vil hjelpe dej...... mvh Aslak Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Har selv et A7V333-R Har vært storfornøyd med alle A7V korta jeg har hatt. A7V, A7V266-E og nå A7V333-E. Etter et par oppstartsproblemer og mye tweaking er kortetmaskina stabil og rask. Men, dette kortet krever sin mann. Det skal en del til for å få boost’a det skikkelig. Selv om bios-oppsettene til Asus forholdsvis er enkle å navigere i, er det lett å gjøre feil her. Kortet har også en hel haug med jumpere på hk'et som må stilles inn riktig. I alle fall med tanke på overklokking. Noen av disse er heller ikke vist i manualen, slik som volt-settingen til dimmram osv. Har du bygget en del maskiner og klarer å holde tunga beint vil helt sikkert dette kortet falle i smak. Har også nettopp bygget to maskiner basert på KT3 Ultra hovedkortet til MSI. Ikke noe vondt å si om det kortet, ikke så mye å si om det i det hele tatt om du skjønner hva jeg mener. Den ene maskina med et Creative Geforce 4 MX420 kort. Den kombinasjonen fungerer uten noen som helst stabilitetsproblemer av den nevneverdige sorten. Om du kjøper deg et A7V333 må du følge med på denne diskusjonsstrengen, her løser vi alle vanskeligheteneutfordringene i felleskap :smile: http://www.athlonmb.com/vb/showthread.php?...threadid=113092 Rune. Lenke til kommentar
kheen Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Tusen Takk for to kloke Svar..Men er det noen som vet om et GF4 ti4400 vil funke med et MSI kt3 ultra ? Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Om KT3 ultra kortet er kompatibelt med GF 4 Ti4400 tror jeg ikke det er noe fasitsvar på. Masse tvetydige innlegg om dette på MSI forumet til Amdmb. En del får disse kortene til å fungere sånn noenlunde sammen, mens andre sliter. Om du vil sjekke dette nærmere selv finner du en god del innlegg om det her: http://www.athlonmb.com/vb/forumdisplay.php?forumid=12 Rune Lenke til kommentar
Mio Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Siden du ikke trenger raid,så hadde jeg gått for MSI KT3 kortet. GF4 kortet mitt fungerer helt rått sammen med KT3 ULTRA-ARU kortet i hvertfall. Hvis du skal ha et billig og bra GF4 kort,så hadde jeg gått for Creative sitt. Jeg er innmari fornøyd med mitt i hvertfall..ga ikke mer enn 2990,- for det. Klokka det til 310/650 og det klarer mer oxo :smile: Kan ikke si jeg hører vifta bråke på skjermkortet som noen hadde nevnt noe om heller. Mio Lenke til kommentar
kheen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Dette var virkelig ikke så dumt..jeg får jo flere nyttige svar her enn i en web test..Men bør jeg gå for ASUS om jeg skal ha Raid, og GF4 eller er da et MSI et bedre valg ? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg hadde gått for MSI uansett.. Men det er vel fordi jeg er en MSI fan kanskje..hehe Nå kjører jeg KT3 ULTRA-ARU og det har ikke kræsja en eneste gang siden jeg fikk satt det opp. Ti4400 kortet fungerer utmerket sammen med det oxo,så jeg er kjempefornøyd. Tror du får et bra hovedkort uansett om du velger Asus eller MSI :smile: Les noen tester om kortene og se hva du liker best av dem. pcworld.no har en test om MSI kortet i hvertfall. Mio Lenke til kommentar
kheen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Tusen takk for kloke svar Mio, men nå som jeg er i gang: er det lurt å kjøpe 333Mhz(pc2700) minne brikker eller er det som noen sier, bare klokkede 266Mhz(pc2100)brikker? :?: Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Kjøp 333 Minnebrikker du... Du kan jo klokke dem og Lenke til kommentar
Mio Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Jeg hadde kjøpt 333 brikker. Jeg ga 1100 for 256 Apacer på psdata. Nå klokker jo ikke jeg heller da,så det kommer jo ann på hva du vil ha av kvalitets minne. Apacer fungerer i hvertfall helt utemerket hos meg. Mio Lenke til kommentar
kheen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Takker så mye..men hva betyr egentlig cl 2,5 vil det si ecc(registered)?..Noen 512MB brikker(pc2700) som er til å stole på, og grei å klokke..kingston,twinmos,cruzial o.l..noen anbefalinger? Lenke til kommentar
kohi Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 CL = CAS latency CAS = Column Access Strobe Dette har ikke noe med ECC å gjøre. RAM'ens CAC (Column access time) delt på klokkefrekvens gir deg CL (avrundet oppover til nærmeste halve tall). Dvs at en lav CL er lik en lav differanse mellom CAC og klokkefrekvens på RAM. CL2 RAM har dermed en raskere CAC enn CL3 osv. Personlig er jeg svak for crucial, men prisen er ikke akkurat beskjeden. Har hatt god erfaring med TwinMos også. Lenke til kommentar
kheen Skrevet 4. april 2002 Forfatter Del Skrevet 4. april 2002 Ok..det der var litt ``gresk``..bra noen har kunnskaper..Men det du prøver å si er at desto mindre Cl..desto bedre..er cl 2,5 gode brikker? du som kan med det der..kan du se om du finner en god brikke:512Mb,333Mhz gjerne med litt extra, om du skjønner..gjelder alle som kan med det der.. Lenke til kommentar
Raven Skrevet 4. april 2002 Del Skrevet 4. april 2002 Trodde at det bare var Msi Kt 266a pro 2 kortene som hadde problemer med GF 4? Eksisterer dette problemet med P4 hk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå