Daguerreo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Har til overs: Kabinett med strømforsyning 2.4 GHz PC533 3D-kort Skjerm Mus og tastatur Harddisk, 2x Samsung 7200 rpm 15 GB Mangler server-pc, og ser her en fin mulighet til å lage en brukbar slik. Den skal kun brukes til å "hoste" servere på LAN, ikke Internet. Har lite erfaringer med denne type maskin, og lurer derfor på om det kreves mye av slike pcer... Som jeg ser mangler jeg bare hovedkort og RAM, og det ville nesten vært litt synd å bare la disse delene ligge. Kan noen finne et bra hovedkort og RAM som gjør pcen i stand til å "hoste" spill som UT2k4 og BF-Vietnam så glatt som mulig? Prisklasse: Hovedkort - 300 til 800 kr RAM, 500 til 2000 kr (om det er nødvendig ) Hovedkort med integrert lydkort og nettverkskort. Har sett litt på dette hovedkortet: https://prisguiden.no/produkt/9319 Må finne RAM. Bra nok? Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Med TwinMOS 1024 mb, kit med 2x512 mb DDR RAM PC3200 Funker det som server pc, for dårlig, overkill?? Ingen som har noen kommentar? Lenke til kommentar
Purify Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Servere er jo ikke et allment tema, for å si det sånn. Tror kanskje du kunne få litt bedre hjelp hvis du søkte litt rundt for å se om du kunne finne et forum eller en side dreiet rundt servere. Hvis det ikke er noe forum på siden, så kan du jo alltids sende nettadmin. en mail.. Lykke til Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Med TwinMOS 1024 mb, kit med 2x512 mb DDR RAM PC3200 Funker det som server pc, for dårlig, overkill?? Ingen som har noen kommentar? Nei, det er ikke overkill på en spill-server. Det er bare bra med 1GB ram på en spill server. Pcen vil sikkert virke bra på et LAN Edit: Tror dette Asus P4V8X-X vil holde, så kjøper du ett GbLAN PCI kort i tillegg. 499kr på komplett. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123009&cks=PRL Endret 14. april 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
tbend Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 På lan har jeg brukt å vært server både dedikert og vanlig. Så jeg har litt erfaring. HVis du setter opp en BF server med boter også så kræver det extremt med cpu, men hvis du setter opp en uten boter (coop) eller (ctf) så trenger du ikke mye!... Jeg har 512 ram og 3,2ghz og det holder i massevis. ( kanskje en anelse lite ram! ) Om du setter opp to dedikerte server som for eks CS go BF samtidig krever det mye ram og en cpu som din. Konklusjon: 512ram holder til "vanlig" server spilling opp til 30stk. Lenke til kommentar
king_pedersen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Med TwinMOS 1024 mb, kit med 2x512 mb DDR RAM PC3200 Funker det som server pc, for dårlig, overkill?? Ingen som har noen kommentar? Nei, det er ikke overkill på en spill-server. Det er bare bra med 1GB ram på en spill server. Pcen vil sikkert virke bra på et LAN Edit: Tror dette Asus P4V8X-X vil holde, så kjøper du ett GbLAN PCI kort i tillegg. 499kr på komplett. http://komplett.no/k/ki.asp?sku=123009&cks=PRL Lenke til kommentar
Daguerreo Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Siden alle "har" pc, så brukes denne kun til dedikert LAN server, som sagt, og regner ikke med å kjøre flere spill enn. P4 2.4 GHz PC533 til BF-Vietnam Noen sier det er overkill, at 400 mhz holder i mengder, andre sier motsatt. Er det overkill, passe, eller lite? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg vil si at 400MHz er lite, 2.4 GHz er bare bra Lenke til kommentar
LoS Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 400mhz holder til en 20 players cs-server, men da kan den slite ofte, bf1942 krever jo veldig mye mer enn cs, og det er rett og slett ikke gøy å spille uten å være minst 30 spillere, så 2,4ghz passer bra, har du denne fra før og ikke bruker den så er det vel egentlig ikke spørsmål engang, 512mb ram, tror jeg at skulle holde, kommer ann på om du skal kjøre dedikert linux server el dedikert windows server, eller hoster fra din egen pc, på de to førstnevnte tror jeg kanskje 512 ram skulle holde, har ikke satt opp bf server enda, så jeg veit ikke helt, er nesten bare antagelser dette her, men skal du kjøre flere dedikerte spillservere på en server så burde du ha 1GB ram, helst 1.5GB hvis du skal kjøre 4-5stk, avhengig av hva det er Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Edit: Tror dette Asus P4V8X-X vil holde, så kjøper du ett GbLAN PCI kort i tillegg. 499kr på komplett. Tror heller på et Asus P4P800S, dette har ikke VIA-chipset og kan du slippe unna det for bare 150kr så er det verd det. Eventuelt se deg om etter det billigste demobrukte i845/865 kortet på Komplett - gjerne med gigalan. Ser og det ligger et MSI 865G kort på bruktmarkedet akkurat nå til 225,- Til gaming server (på en CPU uten HT) så tviler jeg på at du kan kjøre "så mange" servere at du vil trenger mer enn 1GB RAM, men såpass bør du og ha. PS - husk å slå av swapfila (slipper du at server'n lagges i hjel av at den cache'er opp alt minnet ditt). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå