Gå til innhold

Er denne brukbar?


Tho®¿

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har driti meg helt ut, men jeg tok faktisk sjansen på å kjøpe den :blush:

Har ikke montert den ennå. Kjøper litt og litt av det jeg trenger. Og akkurat nå trenger jeg MYE penger.

Jeg trodde på Microplex når de sier at:

...så er dette et rimlig og relativt driftsikkert alternativt til dyrere løsninger.

Håper at noen med erfaringer fra denne pumpen dukker opp. Det kan nemlig ta sin tid før jeg får montert den...

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett test av den pumpen/tanken, men ved å se på utseendet kan jeg trygt si at jeg aldri ville kjøpt den

Hm, jaså! Hvordan kan du si det da? Skulle gjerne visst hvilke vurderinger som leder deg til en slik konklusjon?

 

Jeg er ikke så sikker på at man har "drete seg litt ut" ved å kjøpe det utstyret. Greit nok at settet ikke inneholder en "kanon" av en pumpe, men i kombinasjon med det rette utstyret, så tror jeg faktisk at man kan oppnå akseptable temperaturer.

 

Og kanskje dukker det opp en test av utstyret en dag også? Jeg synes nok at noen bør prøve dette........

Lenke til kommentar
hmm etter mine kalkulasjoner, rommer den 0,86l med vann, stemmer dette??

 

eller har jeg driti meg ut? :blush:

Riktig..!

 

for formelen for V av en sylinder= pi*r*r*h = 3,14*5cm*5cm*11cm = 863,5cm3 = 0,8635dm3 = 0,8635liter..

 

 

Edit: leif

pumpen tar plass den også vett, så du må regne ut dens størrelse og trekke dette fra det volumet du regnet ut i stad :D

Lenke til kommentar
pumpen tar plass den også vett, så du må regne ut dens størrelse og trekke dette fra det volumet du regnet ut i stad :D

[vanlig flisespikkerimodus]

. . . . og i tillegg må du ta med at tanken har ein indre og ein ytre diameter slik at volumet du får plass til er enda mindre.

 

Men som sagt: Who the nabobygda cares!

[/vanlig flisespikkerimodus]

 

[ekstrem flisespikkerimodus]

Skrue: Kan du forandre "drete seg litt ut" til " driti meg helt ut"?

[/ekstrem flisespikkerimodus]

Endret av Kvakksalveren
Lenke til kommentar

Hentet nettopp ut fra posten overnevnte pumpe/tank.

Driver nå på og monterer den for første test.

:hmm:

Førsteinntrykket er at pumpen ser ut til å være svakheten. den virker litt billig...

Har nå koblet den til med vann og slange (vannkjølingen på datorn er ikke ferdig ennå, så vi tester her, først).

Den durer og rister en del, men ellers virker den OK. Isolere mellom tanken og underlaget med masse vibrasjonsdempende, så blir det bra. Helt OK vannstrøm, og ellers helt OK. Men heller ikke noe mer enn OK.

 

Får se over tid hvordan den oppfører seg. Tenkte å bruke den en stund, til jeg får oversikt over behov for evt. annen pumpe.

 

Komer nok sikkert en worklog etterhvert, også.

Lenke til kommentar
Blir pumpa for dårlig, kan det hende at du får plass til en Hydor- eller MJ-pumpe i tanken, og da bør det meste være greit.

Har tenkt tanken (merk ordspillet) allerede. Har sett på Hydor-pumpen.

Jeg er ganske grønn på dette :blush:

MJ-pumpe? Hvordan ser den ut?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri sett test av den pumpen/tanken, men ved å se på utseendet kan jeg trygt si at jeg aldri ville kjøpt den

Hm, jaså! Hvordan kan du si det da? Skulle gjerne visst hvilke vurderinger som leder deg til en slik konklusjon?

 

Jeg er ikke så sikker på at man har "drete seg litt ut" ved å kjøpe det utstyret. Greit nok at settet ikke inneholder en "kanon" av en pumpe, men i kombinasjon med det rette utstyret, så tror jeg faktisk at man kan oppnå akseptable temperaturer.

 

Og kanskje dukker det opp en test av utstyret en dag også? Jeg synes nok at noen bør prøve dette........

jeg sier ikke den er dårlig, ikke i det hele tatt, men jeg ville ikke kjøpt den, ikke uten at jeg hadde sett flere tester av den iallefall. :yes::)

Vurderingene som leder meg til en slik konklusjon er at pumpen ser ikke helt super ut , det må du da være enig i, dessuten så falt ikke pumpens estetiske trekk i smak.

Endret av eriks4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...