Gå til innhold

Overklokke T-Bird 1.4 Ghz (er n00b)

Anbefalte innlegg

Har overklokket fra 1.4ghz til 1533, (fra 133 til 147) og når jeg tar til 148 henger den seg i windows, jeg har ennå 5 grader til før den er vanlig tbird varm (50" når den har arbeidet)

Den ligger nå på 43 idle og 47 etter arbeid.

Alt andre innstillinger er vanlig i biosen, burde jeg fikse på core elns før at det skal virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-04-02 05:54, Basus skrev:

Har overklokket fra 1.4ghz til 1533, (fra 133 til 147) og når jeg tar til 148 henger den seg i windows, jeg har ennå 5 grader til før den er vanlig tbird varm (50" når den har arbeidet)

Den ligger nå på 43 idle og 47 etter arbeid.

Alt andre innstillinger er vanlig i biosen, burde jeg fikse på core elns før at det skal virke?

Du sa ingenting om hva slags hovedkort og hva slags ram du har... Dessuten tror jeg ikke du kan vente deg noe særlig mere fra en 1,4 enn 1533. Kanskje hvis du er heldig kan du klare 150fsb og 1575, men det avhenger av ram/hovedkort i like stor grad som cpu.

Lenke til kommentar

Quote:

Dessuten tror jeg ikke du kan vente deg noe særlig mere fra en 1,4 enn 1533. Kanskje hvis du er heldig kan du klare 150fsb og 1575, men det avhenger av ram/hovedkort i like stor grad som cpu.

Hva er det du sier?? Jeg kom uten problemer til 1753,5MHz(167MHz FSB)med luftkjøling. T-birdene med 133 bus er opplåste fra fabrikk og egner seg til overklokking. De tåler opp til 100 grader og blir ikke det minste ustabile ved høye temperaturer; selv om AMD ikke anbefaller max load temp høyere enn 90 g. At de knekker er også bare bullshit. Ikke si sånt om t-birdene. OEM er de, med dårlige er de ikke; ikke de siste modellene. På 1400MHz ligger den kun 0,3% bak Xp+1600(sisoft sandra 2002).

Har du et vannkjølingsystem er denne bedre overklokkingvennelig enn xp cpuer. Man må bare ha et hovedkort som støtter slikt; hovedkort med dividere; voltage.

Min ligger litt over din i temp når den er overklokket. En Athlon Cpu tåler ekstreme spenninger; jeg kjører min da på 2,24 V(i MBM)/2,12V i bios. Still på spenning, multiplier. voltmod hvis du vil.

Så lykke til :smile:

Lenke til kommentar

"Det er garantert rammen som begrenser det. "

Det er mulig; men husk at DDR ikke er dobbelt så raskt. Raskeste DDR-RAMen kjører i dag på 167MHz(DDR333).

Rammen på skjermkort kjører høyere;

Forskjellen er at DDR sender meldingen to ganger, så den blir oppdaget fortere så man slipper å sende flere ganger....

Lenke til kommentar

"Det er garantert rammen som begrenser det. "

Det er mulig; men husk at DDR ikke er dobbelt så raskt. Raskeste DDR-RAMen kjører i dag på 167MHz(DDR333).

Rammen på skjermkort kjører høyere;

Forskjellen er at DDR sender meldingen to ganger, så den blir oppdaget fortere så man slipper å sende flere ganger....

Lenke til kommentar

har hatt min 1.4 oppe i 1606 mhrz, (146*11) .. men da gikk den ikke stabilt.. da var temp 38 idle og 42 load med viftekjøling.. (5 80x80 kabinett-vifter og grei cpu-kjøler) .. :wink:

AMD TordenFugl [email protected]

512 MB DDR

MSI K7T266 Pro

Asus V8200

Chieftech medium tower med

himsnekra viftestyring :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Inkontinentus på 2002-04-02 20:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...