Neural Robotics Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Legg inn nyeste stable, og apt-get inn det du trenger av servere + cron-apt + webmin + 2.4 kernel. Da har du en så godt som vedlikeholdsfris server som er lett å administrere. Merk at Webmin har et oppgraderingsverktøy som gjør at du med letthet kan oppgradere fra den kjipe versjonen som kommer i apt Jeg fikk dette tipset i en annen trad. Jeg har akkurat bladd igjennom APT howto pa siden til debian, men litt vanskelig a forsta helt konkret hva jeg skal gjore.. Jeg trenger vist a oppgradere kjernen til 2.4. I tillegg vil det vaere greitt a legge inn apache. (1.3 eller 2.0) med apt-get. Videre oppsett skal jeg sikkert klare selv. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Dersom du har innstalert debian stable og vil fortsette å bruke stable er det bare å innstalere med: apt-get install apache webmin. For å få 2.4 kjerne skriver du apt-get install kernel-image Da vil du få en liste over kjerner du vil innstalere. Velg den 2.4.18 kjernen som passer best. F.eks apt-get install kernel-image-2.4.18-k6 (for k6 prosessorer) Dersom du ikke er sikker på hvilken prosessor du har eller er usikker på hvilken kjerne som er rett for din prosessor kan du innstalere kernel-image-2.4.18-bf2.4 som skal fungere på alle. Endret 14. april 2004 av mohuhau Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Selv bruker jeg pakkene i apt repositoriene til alt utenom kjernen. Den liker jeg best å kompilere opp selv. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 du kan jo laste ned kernel-koden med apt også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå