Minty123 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 har spilt gothic2 i en time eller 2 nå.. er komt til den første byen, vet ikke hva den heter, og jeg har ikke en anelse om hva jeg skal gjøre.. har lært meg å ta animal trophies, og har levert 6 wolf skins til han buelageren.. men nå trenger jeg 4 "masters" godkjenelse for å bli lærlingen hans.. det jeg lurer på.. hvem er de 4 mastersene.. og hvor er den gjengen med banditter som den ene av mastersene ber meg om å drepe? (kan jo og drepe en orc såklart, men regner med det blir litt vanskelig med en lvl 2) og er det noe spess jeg bør gjøre i byen, som jeg kan gjøre med min patetiske lvl.. noen våpen som ligger gjemt noensteder ? eventuelt penger ? og en siste ting, traff på en paladin som ville slippe meg inn i militiaen uten at jeg var en citizen av byen, vist jeg hamlet opp med en gjeng skurker i byen.. hvem er de ? og hvor ? og hvilken lvl bør jeg være for å ta de ? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 En av de fine tingene med Gothic spillene er at spillet går fremover etterhvert som man utforsker, det er utforskningen som er halve gleden i Gothic spillene. Nå er det et år siden (nesten i alle fall) jeg gjennomførte Gothic 2, så jeg husker ikke alle detaljene. Jeg vet at en av masterene er en smed som står sammen med en lærling når du kommer inn i byen og bare fortsetter å gå rett frem . Bandittene du skal ha fatt i mener jeg er dem som vil ha deg opp i hulen sin helt i begynnelsen av spillet når du kommer ut av Xardas' tårn og litt ned i bakken (før du kommer til gården). Jeg anbefaler deg til å smøre deg med tålmodighet, Gothic spillene er meget treige i starten, men dette er fint da man får et bedre overblikk over hvor alt befinner seg, hvem man vil satse å stole på osv. før man er høyt nok oppe i lvl til å gå i gang med hovedoppdragene. Kos deg med et av de beste adventure-rpg spillene til PC ever! Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 akkurat nå er det ikke særlig gøy.. når jeg blir drept av diverse vepser og andre smådyr som egentlig burde være lett match Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg vet, det er meget tregt i begynnelsen. Du bør ikke begi deg i kamp før du er lvl 3, helst 4. Du kan tjene massevis av experience points ved å ta småoppdrag for folkene i byen, være litt løpegutt og i tillegg få utforsket hele byen.... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 vel.. jeg løper å ser litt hva jeg kan få gjort først jeg da.. btw.. hvordan får du mer str. og dex og sånt.. har ikke helt forstått det systemet Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) vel.. jeg løper å ser litt hva jeg kan få gjort først jeg da.. btw.. hvordan får du mer str. og dex og sånt.. har ikke helt forstått det systemet For å gå opp i de forskjellige attributtene må du få andre som er bedre enn deg til å lære deg det. Derfor får man poeng når man går opp i lvl som man da bruker for å få andre til å lære deg nye ting. En jeger kan lære deg å flå dyr, ta tenner osv, samtidig som de ofte også kan (om de er bueskyttere) kan lære deg å være kjappere (dex). Smeden kan lære deg mer styrke osv... Du må rett og slett snakke med folkene i byen og finne ut hvem som kan lære fra seg hva... Ta en titt på denne om du setter deg helt fast: http://www.ellusion.no/ellusion/ Endret 14. april 2004 av Stig_W Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hmm... kjøpte meg gothic 2 for halvannen måned siden eller noe, men har fortsatt ikke hatt tid til å innstallere det... blir litt ensformig med bare morrowind da, så jeg får vel gjøre noe med det snart har så vidt prøvd det før, og det var ikke noe problem å få godkjennelse av alle mastrene uten å sloss alt for mye... Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 startet på nytt nå.. å gjorde alt grundig.. dvs explore alle områdene jeg går i .. osv. ble raskt litt gøyere.. og lettere Lenke til kommentar
ulv1 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 En orc kan du skaffe deg, men du burde være kjapp da:p går du ut på ene siden av byen, og går motsatt rettning av fyrtårnet, ikke følg veien, bare gå rett frem liksom så kommer du til en hule, inni der er det en orc, få den til å løpe etter deg, så springer du til byen igjenn, der tar vaktene seg av ham, så plukker du bare opp våpenet igjenn:) Lenke til kommentar
goggys Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Spilte ghothic 2 for et år siden, men jeg ga opp da jeg kom til den dalen hvor du skulle hjelpe noen folk. Var magimann (noe som jeg er ekstremt stolt av siden det er det vanskeligtse) og slet enormt i den dalen. Etter det har jeg ikke spilt det, men etter alt snakket om det på forumet har jeg lyst til å begynne å spille igjen. Har prøvd eneren og, sinnsykt bra spill det også . Hviss du noen gang kommer igjenom Gothic 2 anbefaler jeg dg å prøve eneren. Ekstremt gode spill begge to Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 jeg gikk å vandret i skogen på jakt etter ulv, trengte pelsen.. og jammen santen spratt der ikke frem en stor stygg skummel orc men fikk knertet han etter litt trøbbel, og tok våpenet... og har nå hans approval, og så har jeg approval til han der som ikke bryr seg.. og skal skaffe aproval til Snekkeren.. nå var det plutselig litt gøyere! Lenke til kommentar
goggys Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Hviss du vil ha en lett approval så gjør det missionet for han magi munken det er det letteste, Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Spilte ghothic 2 for et år siden, men jeg ga opp da jeg kom til den dalen hvor du skulle hjelpe noen folk. Var magimann (noe som jeg er ekstremt stolt av siden det er det vanskeligtse) og slet enormt i den dalen. Etter det har jeg ikke spilt det, men etter alt snakket om det på forumet har jeg lyst til å begynne å spille igjen. Har prøvd eneren og, sinnsykt bra spill det også . Hviss du noen gang kommer igjenom Gothic 2 anbefaler jeg dg å prøve eneren. Ekstremt gode spill begge to Syns ikke det var så vanskelig som magiker jeg. Bare man har potions nok. Så fort man kan lære seg circle 4 så er det jo lett, spesielt med lightning og destroy undead. Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 jeg gikk å vandret i skogen på jakt etter ulv, trengte pelsen.. og jammen santen spratt der ikke frem en stor stygg skummel orc men fikk knertet han etter litt trøbbel, og tok våpenet... og har nå hans approval, og så har jeg approval til han der som ikke bryr seg.. og skal skaffe aproval til Snekkeren.. nå var det plutselig litt gøyere! Hvis du får med Bartok ut og hunte, så får du også lett exp. Møter på en orc scout iaffal og hvis du får det til så får dere knerta en shadowbeast (250 exp) Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 been there done that driver å går litt løs på de Dark Goblinsene som er rundt leirbålet der.. herregud så vanskelige de er skal satse på å få siste resten inn til byen, så får vaktene ta seg av de Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 en siste ting er det bare det mappet jeg er på nå handlingen foregår i ? eller får jeg reise til et nytt senere i spillet ? det virker litt lite.. å jeg vil at dette spille skal vare litt Lenke til kommentar
ulv1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Prøvd å knerta Black Troll da? HOHO ballhard:P men jeg bare løp rundt i ring jeg, så greide han ikke ta meg bare opphold deg bak han hele tia så greiern ikke snu seg fort nok nemmelig Lenke til kommentar
ulv1 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 det er nok mer ja, 2 til vel? en dal og en øy, samt du skal tilbake dit du er nå en liten tur Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jepp. Det er Valley of Mines og den øya du ender opp på i siste chapter. Anbefaler deg å være smed. Gir mye penger og er lettere enn hunter (og mer innbringende). Nå er det sikkert en del som vil krangle, men smed er best første gang Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 I "Raven" (addon) er vanskelighetsgraden mye høyere. Og bra er det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå