Gå til innhold

Gothic2 , trenger noen ledetråder

Anbefalte innlegg

har spilt gothic2 i en time eller 2 nå.. er komt til den første byen, vet ikke hva den heter, og jeg har ikke en anelse om hva jeg skal gjøre..

har lært meg å ta animal trophies, og har levert 6 wolf skins til han buelageren.. men nå trenger jeg 4 "masters" godkjenelse for å bli lærlingen hans.. det jeg lurer på..

hvem er de 4 mastersene.. og hvor er den gjengen med banditter som den ene av mastersene ber meg om å drepe? (kan jo og drepe en orc såklart, men regner med det blir litt vanskelig med en lvl 2)

og er det noe spess jeg bør gjøre i byen, som jeg kan gjøre med min patetiske lvl.. noen våpen som ligger gjemt noensteder ? eventuelt penger ?

og en siste ting, traff på en paladin som ville slippe meg inn i militiaen uten at jeg var en citizen av byen, vist jeg hamlet opp med en gjeng skurker i byen.. hvem er de ? og hvor ? og hvilken lvl bør jeg være for å ta de ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av de fine tingene med Gothic spillene er at spillet går fremover etterhvert som man utforsker, det er utforskningen som er halve gleden i Gothic spillene. Nå er det et år siden (nesten i alle fall) jeg gjennomførte Gothic 2, så jeg husker ikke alle detaljene. Jeg vet at en av masterene er en smed som står sammen med en lærling når du kommer inn i byen og bare fortsetter å gå rett frem .

Bandittene du skal ha fatt i mener jeg er dem som vil ha deg opp i hulen sin helt i begynnelsen av spillet når du kommer ut av Xardas' tårn og litt ned i bakken (før du kommer til gården).

Jeg anbefaler deg til å smøre deg med tålmodighet, Gothic spillene er meget treige i starten, men dette er fint da man får et bedre overblikk over hvor alt befinner seg, hvem man vil satse å stole på osv. før man er høyt nok oppe i lvl til å gå i gang med hovedoppdragene.

Kos deg med et av de beste adventure-rpg spillene til PC ever!

Lenke til kommentar

Jeg vet, det er meget tregt i begynnelsen. Du bør ikke begi deg i kamp før du er lvl 3, helst 4. Du kan tjene massevis av experience points ved å ta småoppdrag for folkene i byen, være litt løpegutt og i tillegg få utforsket hele byen....

Lenke til kommentar
vel.. jeg løper å ser litt hva jeg kan få gjort først jeg da..

btw.. hvordan får du mer str. og dex og sånt.. har ikke helt forstått det systemet :(

For å gå opp i de forskjellige attributtene må du få andre som er bedre enn deg til å lære deg det. Derfor får man poeng når man går opp i lvl som man da bruker for å få andre til å lære deg nye ting. En jeger kan lære deg å flå dyr, ta tenner osv, samtidig som de ofte også kan (om de er bueskyttere) kan lære deg å være kjappere (dex). Smeden kan lære deg mer styrke osv... Du må rett og slett snakke med folkene i byen og finne ut hvem som kan lære fra seg hva...

Ta en titt på denne om du setter deg helt fast: http://www.ellusion.no/ellusion/

Endret av Stig_W
Lenke til kommentar

hmm... kjøpte meg gothic 2 for halvannen måned siden eller noe, men har fortsatt ikke hatt tid til å innstallere det... blir litt ensformig med bare morrowind da, så jeg får vel gjøre noe med det snart :)

har så vidt prøvd det før, og det var ikke noe problem å få godkjennelse av alle mastrene uten å sloss alt for mye...

Lenke til kommentar

En orc kan du skaffe deg, men du burde være kjapp da:p går du ut på ene siden av byen, og går motsatt rettning av fyrtårnet, ikke følg veien, bare gå rett frem liksom så kommer du til en hule, inni der er det en orc, få den til å løpe etter deg, så springer du til byen igjenn, der tar vaktene seg av ham, så plukker du bare opp våpenet igjenn:)

Lenke til kommentar

Spilte ghothic 2 for et år siden, men jeg ga opp da jeg kom til den dalen hvor du skulle hjelpe noen folk. Var magimann (noe som jeg er ekstremt stolt av siden det er det vanskeligtse) og slet enormt i den dalen. Etter det har jeg ikke spilt det, men etter alt snakket om det på forumet har jeg lyst til å begynne å spille igjen. Har prøvd eneren og, sinnsykt bra spill det også :yes:. Hviss du noen gang kommer igjenom Gothic 2 anbefaler jeg dg å prøve eneren. Ekstremt gode spill begge to :thumbs:

Lenke til kommentar

jeg gikk å vandret i skogen på jakt etter ulv, trengte pelsen.. og jammen santen spratt der ikke frem en stor stygg skummel orc :scared:

men fikk knertet han etter litt trøbbel, og tok våpenet... og har nå hans approval, og så har jeg approval til han der som ikke bryr seg.. og skal skaffe aproval til Snekkeren.. nå var det plutselig litt gøyere! :)

Lenke til kommentar
Spilte ghothic 2 for et år siden, men jeg ga opp da jeg kom til den dalen hvor du skulle hjelpe noen folk. Var magimann (noe som jeg er ekstremt stolt av siden det er det vanskeligtse) og slet enormt i den dalen. Etter det har jeg ikke spilt det, men etter alt snakket om det på forumet har jeg lyst til å begynne å spille igjen. Har prøvd eneren og, sinnsykt bra spill det også :yes:. Hviss du noen gang kommer igjenom Gothic 2 anbefaler jeg dg å prøve eneren. Ekstremt gode spill begge to :thumbs:

Syns ikke det var så vanskelig som magiker jeg.

Bare man har potions nok. Så fort man kan lære seg circle 4 så er det jo lett, spesielt med lightning og destroy undead.

Lenke til kommentar
jeg gikk å vandret i skogen på jakt etter ulv, trengte pelsen.. og jammen santen spratt der ikke frem en stor stygg skummel orc :scared:

men fikk knertet han etter litt trøbbel, og tok våpenet... og har nå hans approval, og så har jeg approval til han der som ikke bryr seg.. og skal skaffe aproval til Snekkeren.. nå var det plutselig litt gøyere! :)

Hvis du får med Bartok ut og hunte, så får du også lett exp.

Møter på en orc scout iaffal og hvis du får det til så får dere knerta en shadowbeast (250 exp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...