TcB Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Er det noen som har noen howto sider, eller tips til hvordan jeg kan få til TV-ut med min CL1557 laptop som jeg kjører Debian 2.6.5 kjerne på med KDE 3.2? Jeg har lett på google, men finner ikke noe... Jeg har installert driverne til kortet, skal det da bare være noe å trykke på i control center eller er det som alt annet at det er noe inviklet jeg må gjøre?? Takk for evt hjelp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Altså Radeon 9600? Regner med at du har fungerende drivere med 3D-rendring og alt: Dersom du har installert driverene, bør du gå gjennom programmet "fglrxconfig" som root. Denne oppretter en /etc/Xf86Config-4 fil som overstyrer din gamle XF86Config fil. Anbefaler å adde dine gamle fontpaths og diverse andre settings fra den gamle filen om noe ikke funker eller fonter mangler etter du kjørte "fglrxconfig". Etter du har kjørt det restarter du X. Du kan der sette opp TV-ut. Sett på det, velg PAL-B osv. Sett på Clone Mode og CRT og TVout på valg av skjermer. Etter alt er gjort og du har restarter X kan du starte et GUI program som heter "fireglcontrol" (som root) for diverse settings i GUI. Endret 14. april 2004 av objorkum Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 kult jeg har nettopp bestilt whitebox CL1557, den blir sendt på fredag ifra de. jeg hadde en laptop for mange år siden, 8 år siden det var en 486 men hvordan funker linux på denne saken da? var det noe hokkus pokkus eller?? og hva er det som ikke funker av deler da?? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har en Compaq Evo N600c laptop, som har et ATI mobility 16 M kort. Dette funker ut av boksen med 3D og hele pakka, men jeg skulle gjerne hatt TV-ut/suspende display da... Når jeg er inne på ati sin side, ber de meg gå til compaq å finne drivere da jeg har laptop. Men de har jo selvfølgelig ingen drivere... Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg har den nesten kliss like Tundra 1557P (Pappa har den i finnmark nå, og blir der i to uker, men uansett ). Om du har ATI-driveren er det bare å sette NoTV til "off" i /etc/X11/XF86Config-4 BTW, det er en deilig laptop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå