Gå til innhold

ASUS A7N8X-X

KriB

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS A7N8X-X som går direkte til BIOS hver gang jeg tar en kaldstart av maskinen (altså ikke ved reboot, som regel, selv om dette også har hendt). Dette er fryktelig irriterende i og med at det står i en maskin jeg bruker som server, uten tastatur/skjerm. Det BIOS-bildet som kommer frem er bildet for innstilling av prosessorhastighet (100/133 osv...) Det hender at denne står på 100 eller 133, litt om hverandre, selv om den skal stå på 133, da det er en XP 2100+ prosessor som står i.

Jeg kjøpte kortet som demo-kort og har derfor ingen manual til det. Tenkte ikke på at dette skulle bli noe problem siden MSI HK-er som jeg har brukt før har hatt fullversjon av manualen liggende på nettsidene til kortet. Dette har jeg ikke funnet hos ASUS, kun en kortversjon.

En ting som hendte, var at da jeg installerte kortet fant jeg plutselig en jumper i samme farge som de andre på HK-et på gulvet, denne har da mest sannsynlig falt av. (Yes, I am a GENIUS!).

I shortversjonen av manualen til HK så er det et bilde av HK med alle jumpere, men jeg kunne ikke se at den jumperen jeg fant hørte til noe sted. Jumperen kan jo også være en ekstrajumper som butikken bare har lagt oppi esken i tilfelle man har bruk for den.

Er det noen som kjenner til dette? Kortet er ganske nytt, men kan det være batteriet som er dårlig?

[Edit: skriveleif-gnomens skyld]

Endret av KriB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har det samme hk'et og jeg har ikke hatt den feilen før, men siden du ikke har tilkoblet tastatur kan det være årsaken til det, har du prøvd å stille inn biosen til å "do not halt on any error", men siden det var en jumper på gulvet og Det BIOS-bildet som kommer frem er bildet for innstilling av prosessorhastighet kan det være at juperen for fsb som har falt av

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

kanskje litt of topic men hander om dette hk'et;

hva er forskjellen på ASUS A7N8X-X og ASUS A7N8X ??? mangler en X? rart?

jeg er også nabb da... :)

Endret av bruker-45896
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...