Gå til innhold

Digitalkamera og visning på TV

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et Casio exilim ex z4 og lurer på om det er mulig å få vist bildene inne på kameraet direkte på TV, sånn som Cannon digital ixus 400? Om det ikke er denne muligheten på kameraet mitt, hva må jeg gjøre for å kunne få til dette (har ikke dvd-spiller som støtter jpg o.l)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner jeg ikke kamera ditt, men se etter om du har en kabel som kan stikkes i kamera og som har phonokontakter i andre enden; muligens en for video og en for lyd. Du må antagelig også ha en overgang fra phono til Scart, hvis TV ikke har phonoinngang?

Så må du sette TV'en i AV-stilling.

Lenke til kommentar

Casio Exilim Z4 har ikke TV ut, så den muligheten har du dessverre ikke. Det går ann å få kjøpt tv-viewer, en boks du setter oppå tv'n og setter minnekortet inn i denne, men de er relativt dyre. Husker ikke pris og tilgjengelighet, men virket som en dårlig løsning.

Z4 er for øvrig ett av de veldig få kamera som ikke har TV ut. Selv Pentax Optio S4 som er Pentax sin "Z4" (eller er det omvendt?) har TV ut.

Lenke til kommentar

Kanskje PC'en din har TV-ut? Det er antakelig nesten like lett å bruke (men det er kanskje ikke fleksibelt nok, da en PC er litt tyngre å bære på).

Mitt kamera har TV-ut, men jeg har kun prøvd den et par ganger for lenge siden, uten å få det til å virke.. (C730) -så jeg holder meg til den bærbare PC'en. Den har også langt bedre bilde enn en TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...