Gå til innhold

Flytte filer mellom maskiner.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min er faring tilsier at krysset kabel eller hub/switch er et hev* å sette opp i windows. En hjemmemekket krysset kabel er definitivt det billigste metoden, men også langt i fra enklest. En slik overføring er kanskje likevel enklest hvis det gjelder store mengder data (10GB+)

En annen billig metode til å overføre relativt små mengder data kan være å bruke en CDRW/DVDRW til å overføre med eller USB-plugg.

En tredje metode er å montere ut harddisken fra den bærbare og bruke en IDE-adapter for å koble den til i den stasjonære og overføre.

USB2.0/Firewire harddisk er også et alternativ.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Du kan bruke en USB-nettverkskort også, hvis du ikke har nettverkskort på begge pcene. De koster 200 - 300kr og er svært enkelt å sette opp. Litt dyrere pris enn krysset, dog.

Edit: Dessuten er krysset nettverkskabel raskere

Endret av Gammelmann
Lenke til kommentar

Tror jeg satser på krysset TP-kabel siden jeg har nettverkskort i begge to.

Men er det så vanskelig å konfigurere i windows som det refereres til i en tidligere post? Har Win XP på begge. Noen har kanskje en link hvor dette er forklart på en grei måte?

Mvh

Crazyboy

Lenke til kommentar
hvis du ikke har -s-å- dårlig råd, kan du punge ut 2-300kr for en router... blir MYE enklere, samtidig så kan du kobles mot internett eller flere maskner..

Nei, har ikke så veldig dårlig råd :yes:

Kan jeg koble begge maskinene på nettet da?

Og har du link til en ok router som passer mitt bruk?

Crazyboy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...