Gå til innhold

nVidia geForce 6800 Ultra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er jeg selv geni og utdannet innenfor elektronikk.

Ta krava å 2xmolex med et gram salt.

Jeg lover at det fonker på 'bare' en rail.

Kortet drar 20w mere enn eksisterende FX så ingen grunn til å bekymre seg-

Kravet er seff en _kvalitets- 360w PSU eller bedre.. (Chieftech holder ikke)

Så: pris blir 3.5k for Ultra og 2.5k for 6800

Så var det å se når ATI 420 kan tilby... :)

 

 

The future is bright !

:cool:

Lenke til kommentar
Så: pris blir 3.5k  for Ultra og 2.5k for 6800

 

Med 3.5k så mener du at den kommer til å vera SYKT billigere en dagen,s topp kort?? eller er det jeg som missa igjen?

hvis du tenker at FX 5950 koster 3,8k nå ville det være logisk at det synker ned i forhold til ytelesesforskjellene til FX 6800.

Lenke til kommentar

ati skal vell få det hardt med å holde strømforbruket like langt nede som dei har gjort på R3xx-serien. Sett specs som tilseie samme ram som nv40 og 600mhz på kjernen. Må no noke til å kjøle ned, og fyre opp for den del. Eller kanskje eg berre tar feil... :roll:

 

uansett trur ikkje eg at ati blir så masse bedre enn nv40, virker som nvidia har en god arkitektur på gang, i motsetning til nv30.

Lenke til kommentar

Hmm, det nye gf6800 korte ser ganske nice ut :) Håper radeon greier å skrape sammen noe som ligger på samme nivå da. Eneste jeg synes er litt trist er at dette kortet som er så vanvittigt bra med egen vpu gjør det faktisk dårligere på video app enn de gamle fx kortene og i tillegg har dårligere grafikk enn 9800 kortet til radeon i farcry. For meg er kvalitet viktigere enn ytelse i singleplayer spill, jeg har lyst til å bli overveldet over grafikken og ikke så mye om hvor glatt det går, eksempel hl2 ;) Så jeg kan godt tenke meg å kjøpe dette kortet men da må nvidia både slå det nye radeon kortet som kommer ut, som mest sannsynligt har bedre grafikk og i tillegg så må de forbedre grafikken på kortet (driverene) før release. Synes rett og slett det er dårligt å gi ut et neste generasjonskort som er dårligere på grafikk en det som allerede er ute, spesielt til 600 pund (7000kr elle no, gidde ikke regne det ut.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...