Gå til innhold

Første 6800 (p)review!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var satt på mer AF ja... men det var PS. 1.4 og nVidia har fremdeles dårligere AA enn ATi (selv om de har adoptert en del ting fra både AF og AA teknikken til ATi, som rotating grid i AA og AF som optimaliseres etter hvordan teksturene er på bilde osv.).

Hvilken artikkel er det du har lest?

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Er det bare meg eller liker ikke Geforce 6800 Ultra lave oppløsninger?

 

Blir jo slått av Radeon 9800XT i Commanche, Serious Sam: SE og UT 2003 i 1024.

Skrur du derimot oppløsningen opp litt så viser Geforce 6800 Ultra virkelig muskler.

 

Men jeg er ikke overbevist enda.

 

Vi får vente å se om ATI svarer, eller om de faktisk har blitt tatt litt på senga av muskelene nVidia viser her i følge previews.

Lenke til kommentar
' date='14/04/2004 : 16:05'] Jeg er også glad for å se at AA-kvaliteten er IDENTISK med ATi's nåværende(spennende å se om de har forbedret den ytterligere?) Jeg klarer desverre ikke å se det en her hevdet; at ATI's 2xAA fortsat tilsvarer Nvidia's 4xAA. BS! Napp ut nåla av øyet ditt, gutt. ;)

Radeon 9800 XT

 

GeForce 6800 Ultra

 

Ser du ikke forskjell på AA på de to høyspentledningene så kan jeg anbefale deg en øyenlege :roll:

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Er det bare meg eller liker ikke Geforce 6800 Ultra lave oppløsninger?

 

Blir jo slått av Radeon 9800XT i Commanche, Serious Sam: SE og UT 2003 i 1024.

Skrur du derimot oppløsningen opp litt så viser Geforce 6800 Ultra virkelig muskler.

 

Men jeg er ikke overbevist enda.

 

Vi får vente å se om ATI svarer, eller om de faktisk har blitt tatt litt på senga av muskelene nVidia viser her i følge previews.

Dette er nok fordi spilla i lavere oppløsning er cpu-limited.

Lenke til kommentar
,14/04/2004 : 16:05] Jeg er også glad for å se at AA-kvaliteten er IDENTISK med ATi's nåværende(spennende å se om de har forbedret den ytterligere?) Jeg klarer desverre ikke å se det en her hevdet; at ATI's 2xAA fortsat tilsvarer Nvidia's 4xAA. BS! Napp ut nåla av øyet ditt, gutt. ;)

Radeon 9800 XT

 

GeForce 6800 Ultra

 

Ser du ikke forskjell på AA på de to høyspentledningene så kan jeg anbefale deg en øyenlege :roll:

Jeg ser at NV40 har bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på Farcry i PS 1.4....

Åja... det står nevnt i de fleste reviewene som bruker Far Cry... Dette er noe de som lagde Far Cry må fikse siden Nv40 automatisk kjører Nv30 sin codepath (altså blanding av PS 1.1/1.4 og 2.0). Mulig det kan fikses i drivere også... er litt usikker på akkurat hvor mye det vil påvirke ytelsen, men det får tiden vise.

Lenke til kommentar
We created our own custom demo for testing with FarCry, Crytek?s latest shooter that takes advantage of 2.0 pixel and vertex shaders, and with the latest patch, 3.0 shaders as well. We also made sure that all GeForce FX cards were running the same 2.0/1.1 shader mixture as the GeForce 6800 and RADEON cards. All image settings were set at their highest. Since gunfire isn?t accurately reproducible in FarCry?s benchmarking mode, we simply ran through a level and recorded along the way.

 

Under this environment, the 6800 Ultra is CPU-bound at 800x600 and 1024x768. In fact, it doesn?t really begin to pull away from the other cards until 1600x1200, where its superior memory bandwidth really allows it to shine.

 

Firingsquad. Her kjører 6800 ca 50% raskere enn 9800xt i 16x12

Lenke til kommentar
Jeg ser at NV40 har bedre kvalitet.

Haha det var dagens...

 

Jaja alle kan ikke ha like godt syn vettu ;)

 

edit:

Bare så det er sagt... en høyspentledning henger i en bue... Den er ikke sammensatt av flere vertikale ledd :roll:

Du er morsom du. Hvor er den såkalte "bedre" kvalitet hos XT kortet henn a?

Selv om det skulle være forskjell, så er det totalt minimalt, så lite at du må ta snapshot av det og kikke nøye et par sekunder før mann legger merke til det.

Derfor er det så lite å lage oppstyr av

Lenke til kommentar
Firingsquad. Her kjører 6800 ca 50% raskere enn 9800xt i 16x12

Det er jo bra. :)

 

Selv om den ikke bruker 3.0 shader som Firingsquad påstår... De har implementert støtte for 3.0 Shader, men ikke 3.0 shadere i seg selv.

 

Derfor er det ingen 3.0 shadere i spillet, bare støtte på papiret. 3.0 Shadere kommer i Far Cry seinere i år, og er foreløpig under utvikling.

Lenke til kommentar
,14/04/2004 : 16:05] Jeg er også glad for å se at AA-kvaliteten er IDENTISK med ATi's nåværende(spennende å se om de har forbedret den ytterligere?) Jeg klarer desverre ikke å se det en her hevdet; at ATI's 2xAA fortsat tilsvarer Nvidia's 4xAA. BS! Napp ut nåla av øyet ditt, gutt. ;)

Radeon 9800 XT

 

GeForce 6800 Ultra

 

Ser du ikke forskjell på AA på de to høyspentledningene så kan jeg anbefale deg en øyenlege :roll:

Jeg ser følgende forskjeller:

Radeon 9800XT er bedre på kablene som henger vannrett på midten av bildet, men Geforce 6800 har bedre AA på de andre kablene og bedre skyggelegging på enden av taket i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Du er morsom du. Hvor er den såkalte "bedre" kvalitet hos XT kortet henn a?

Selv om det skulle være forskjell, så er det totalt minimalt, så lite at du må ta snapshot av det og kikke nøye et par sekunder før mann legger merke til det.

Derfor er det så lite å lage oppstyr av

Du må huske å ikke la IE minimere bilde ditt ;)

 

Stikkordet er _høyspentledning_.

 

Dette vil du merke når spillet er i bevegelse akkurat som du gjør med AA på eller av i alle spill. Men du bruker vel ikke AA eller?

 

Påstanden min var som følger:

2XAA hos ATi = 4XAA hos nVidia... om forskjellen i dine øyne er monumental eller minimal så har ikke det innvirkning på min påstand (Siden 2XAA hos ATi fremdeles er like bra som 4XAA hos nVidia).

Lenke til kommentar
Jeg ser følgende forskjeller:

Radeon 9800XT er bedre på kablene som henger vannrett på midten av bildet, men Geforce 6800 har bedre AA på de andre kablene og bedre skyggelegging på enden av taket i bakgrunnen.

Du er herved den første som greier å bruke øynene dine ihvertfall :)

 

Ta en titt på huset helt ute til høyre i bildet, her synes jeg 9800XT er mye bedre enn 6800 Ultra (noe rart med gamma og skyggelegging?).

 

Virker som 9800XT også har hakket mørkere bilde generelt og jeg synes 9800XT har bedre og mer troverdige farger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...