krasberg Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Hei. Oppstarten min går fint, men når eg har kome inn i windows tek det ca 2 minutt før skrivebordsikona kjem opp og eg kan starta program. Dette har vore eit problem sidan helga. Ved suspend-mode er ikkje dette noko problem. Først i dag fekk eg opp ein beskjed om at skjermdriveren var skuld i det ustabile systemet. Kan det vera ein samanheng? Edit: Windows XP. Endret 14. april 2004 av krasberg Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Spørsmålet er: Hva gjorde du i helga? Det virker umiddelbart IKKE som om det er skjermdriveren, eller noen annen driver, men som om et eller annet program som starter under oppstart? Har du aktivert "System Restore"? I så fall er det vel bare å gå tilbake til siste restore-punkt... Eller ring support og hør hva de sier. (Dagtid...) Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Defragmentere kanskje?(kan jo ikke skade) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Flyttes til programvare-windows. Dette er OS problem. Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Det virker umiddelbart IKKE som om det er skjermdriveren, eller noen annen driver, men som om et eller annet program som starter under oppstart? Har du aktivert "System Restore"? I så fall er det vel bare å gå tilbake til siste restore-punkt... Er einig at dette ikkje kan vera skjermen, ser nemleg ingen skilnad før og no. Eg har ikkje aktivert system restore, men under systemegenskaper finn eg eit blad som heiter systemgjenoppretting, men ingen knapp å trykke... Detfragmentering kan eg jo prøve, Lautsprecher. Andre innspel? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Åpne oppgavebehandleren/taskmanager når maskinen starter opp og sjekk brukerfanen.. er brukeren din logget på? Du må sikkert bruke ctrl+alt+delete for å få den opp.. Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) Noen ganger kan windows henge litt fordi den leter etter en DHCP-server i nettverket (og ikke finner). Ta å sjekk om du har satt opp nettverksforbindelsen til å motta IP automatisk. Hvis du har det, så kan det være en idè å sette statisk ip. Endret 14. april 2004 av sim Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 No logga eg ut og inn (reboota ikkje), og det gjekk fint. Brukaren min vart logga på (aktiv) og denne feilrapporten kom opp: BCCode : 100000ea BCP1 : 82251DA8 BCP2 : 82325C00 BCP3 : 8227A730 BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1 C:\WINDOWS\Minidump\Mini051204-01.dmp C:\DOCUME~1\KRISTI~1\LOKALE~1\Temp\WER10.tmp.dir00\sysdata.xml Vidare stod det at systemet var gjenoppretta etter alvorleg feil. Prøver reboot, stay tuned! Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Lite trolig at det har noe med det jeg sa da .. Du får bare prøve deg frem, søke med feilmeldingene på http://www.google.com Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Tru det eller ei, har no prøvd to reboots og ein suspend, det går strykande, windows har rydda opp sjølv (så lenge det varar!). Søkjer alikevel litt på google, ja. . . Lenke til kommentar
sim Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Uansett om det fikser seg av seg selv er det litt kjekt å vite hva som gikk galt, bare sånn i tilfellet det skulle skje igjen og man ikke trenger å fikse det på "to bank på toppen, inn ut med strømkabel, et bank i skjermen, ti spytt i handa og på med pc'en". Lenke til kommentar
Ohagi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Du kan også se etter spyware på maskinen din, og er den oppdatert med nyeste patcher o.s.v, da skal det som regel være ganske så stabilt med xp. Jeg installerte det for ca et halvt år siden, har ikke hatt et eneste problem. Anbefaler programmer som Ad-aware, spyboot samt regcleaner. finner dem her: Ad-aware: http://download.com.com/3120-20-0.html?qt=ad-aware&tg=dl-20 Spyboot: Lenke til kommentar
Ohagi Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Beklager videre spybot: http://download.com.com/3000-8022-10194058.html?tag=lst-0-2 regcleaner: http://www.worldstart.com/weekly-download/...-cleaner4.3.htm Prøv å kjøre programmene en gang i uka så blir maskinen vaska opp for dritt som ikke er nødvendig. Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 Takk for tipset, men eg køyrer allereie hyppige ad-aware og liknande sjekkar på PC-en. Som nemnd over er alt i orden igjen. Lenke til kommentar
gather Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Tror en formatering er det eneste som vil hjelpe her Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har du sett i event viewer (hendelsesliste på norsk) om det ligger noe der som kan hjelpe? Du finner den under administrative verktøy i kontrollpanlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå